InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Ontdek Nederland met je smartphone of iPhone

Ontdek Nederland met je smartphone of iPhone

Ontdek Nederland met je smartphone of iPhone Op vakantie in Nederland of zo maar zin in een dagje weg of een ander uitje? Met behulp van je iPad, of smartphone heb je zo een leuke bestemming of een leuk restaurant gevonden. Hieronder zetten we de handigste en leukste apps voor je op een rijtje. Ontdek Nederland met behulp van je smartphone en geniet meer van je vakantie of je dagje weg in eigen land.
De apps op deze pagina zijn soms gratis, soms betaald. Kijk voor de actuele prijzen in de appshop. De apps zijn of wel voor de android, of wel voor de iPad/iPhone en sommige zijn voor beiden verkrijgbaar.

Fietsen in Nederland

  • Wanneer je wilt fietsen in Nederland kan je met de app Fiets! NL zelf leuke fietsroutes maken met behulp van het knooppuntennetwerk. Tijdens het fietsen kan je de app gebruiken als navigatiemiddel.
  • Fietsen123 biedt naast fietsroutes veel informatie, zoals de dichtstbijzijnde fietsenmaker, accu-oplaadpunten voor de elektrische fiets en horecagelegenheden onderweg. Qua fietsroutes zou de app wat uitgebreider mogen zijn.
  • Natuur in Nederland biedt naast fietsroutes door de Nederlandse natuur, ook wandeltochten en kanotochten. De app is in ontwikkeling en biedt momenteel nog weinig routebeschrijvingen, maar de routes die er in staan zijn een aanrader.

Wandelen in Nederland

  • Wanneer je graag wandelt in de natuur, kan je bijna niet zonder de app Naar Buiten van Staatsbosbeheer. Je vindt er de natuurgebieden van Staatsbosbeheer met de bijbehorende wandelroutes.
  • Vitens Wandelroutes is een app die je kan gebruiken zonder internetverbinding. Je downloadt van te voren de route. De routes gaan door waterwingebieden en natuurgebieden in Nederland. Verder geeft de app nog wat meer achtergrondinformatie over het gebied waar je doorheen wandelt.
  • Wandel je graag door één van de vele stadsparken in Nederland? Dan is de app ANWB In het park misschien iets voor jou. Deze app biedt wandelingen en speurtochten door de diverse parken aan.
  • Padvinder biedt uitgebreide wandelroutes en geeft informatie over de gebouwen en plekken langs de route. Verder geeft de app een seintje wanneer je van de route afdwaalt.
  • Klompenpaden biedt wandelingen over landgoederen en het boerenland in de provincies Gelderland en Utrecht.
  • Wanneer je meer wil weten over de calorieën die je hebt verbruikt tijdens de wandeling, kan je de app iMapMyWalk gebruiken.

Museums bezoeken

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en ook vele museums ga je met hele andere ogen bekijken wanneer je gebruik maakt van de MuseumApp Beta. Zoals de naam al aangeeft is de app nog in ontwikkeling. Deze app biedt thematische tours aan in de genoemde steden met vele foto's, video's en opdrachten. Zo ga je je stad maar ook het museum op geheel andere wijze ontdekken. Het rijksmuseum in Amsterdam heeft ook een eigen app.

Ontdek app

Wat is er hier te doen? Zijn er nog leuke restaurantjes, musea, uitgaansgelegenheden of andere bezienswaardigheden? Wanneer je je dit wel eens af vraagt, zijn de ontdek apps iets voor jou. Er zijn momenteel verschillende apps verkrijgbaar zoals: ontdek Delft, ontdek Amersfoort, Amsterdam City Guide, Groningen City Guide, Rotterdam is top, Utrecht City Guide, Eindhoven City Guide, Historisch Delft WtC NL, Dichter bij Dort WtC NL, rondje Tilburg WtC NL, Historisch Gouda WtC NL, Middelburg in Detail WtC NL, Leiden XL WtC NL. Voor Rotterdam is er Statig Kralingen WtC NL en Natuurlyk Hillegersberg WtC NL. Kijk eens in de app store en je vindt van de meeste plaatsen wel informatie.

Toerist in Nederland

  • iToerist is een app die je toeristische bezienswaardigheden laat zien op een handige kaart. De app is nog niet echt uitgebreid en nog voor verbetering vatbaar, maar voor de toerist in Veere, Lingewaal en Twenterand de moeite waard.
  • TexelVakantie TV is de app voor wie alles wil weten over dit waddeneiland. Zowel uitjes, musea en restaurants als praktisch informatie zoals tandarts, huisarts en EHBO-post.
  • Het Land van ANWB levert veel ideeën voor uitjes en dagjes weg in Nederland. Voor ANWB-leden een geweldige app omdat ze ook nog eens verrast worden met ledenkortingen. Een aandachtspuntje is wel dat je alleen kan inloggen in deze app via Facebook.
  • DagjeWeg.NL levert alle denkbare informatie zoals pretparken, dierentuinen, concerten, evenementen, zwembaden, bioscopen, speeltuinen en wellness centra. Wil je iets doen en je weet nog niet wat? Dan is dit de app voor jou.
  • Visit Holland is een app met musea, attracties, natuurgebieden en architectuur in Nederland. Het fijne van deze app is dat de kaarten van alle grote steden in Nederland aanwezig zijn.
  • De Pret App biedt alle attracties en dierentuinen in Nederland, ingedeeld per provincie, met routebeschrijvingen en openingstijden.
  • Op vakantie in Twente? Download dan de app Twente. Landgoed van Nederland. Hier vind je alle informatie over Twente. Waar moet je zijn om te winkelen? Waar vind je restaurants, evenementen, hotels en bijzondere plekjes? Verder wandelroutes en bezienswaardigheden.
  • VVV Zuid-Holland biedt een app met bezienswaardigheden, attracties, evenementen, monumenten, restaurants en winkels in de provincie Zuid-Holland.
  • Dan heb je ook nog de app Regio Tips. Deze app biedt informatie over plattelandstoerisme, dagrecreatie, watersport, restaurants, hotels, winkels, attracties, wandelen en fietsen. Tot nu toe voornamelijk Brabant en Friesland.
  • Hoe leuk is NL van Zoover is een mooi vormgegeven iPad app met aparte uitjes zoals bloemen plukken, ezeltje rijden, theehuizen, ijsmakers, vintragewinkel, blote voetenpaden en fietsgrotten. De App is nog in ontwikkeling, maar hij heeft zeker potentie.
Gerelateerde artikelen
Tips om een fiets te huren, wat kost een fiets huren nu echtTips om een fiets te huren, wat kost een fiets huren nu echtWanneer je op vakantie bent in Nederland of Belgie kan het handig zijn om een fiets te huren. Er zijn veel verschillende…
Weekendje weg in EindhovenEindhoven is met meer dan 200.000 inwoners de grootste Nederlandse stad onder de rivieren en de op vier na grootste van…
Vijf bijzondere kermisattracties uitgelichtVijf bijzondere kermisattracties uitgelichtKermisattracties, wie kent ze niet. Iedereen is vast weleens op een kermis geweest. Meestal zijn er vele soorten attract…
Woordvolgorde in het Nederlands: inversieDe woordvolgorde in het Nederlands is één van de moeilijkste dingen om te leren voor mensen die Nederlands als tweede ta…
Op vakantie in NederlandElk jaar komen er veel toeristen naar Nederland, maar u heeft vast zelf ook nog niet alles van Nederland gezien. Nederla…
Bronnen en referenties
  • https://play.google.com/
  • ITunes

Reageer op het artikel "Ontdek Nederland met je smartphone of iPhone"

Infoteur: Katinka900
Laatste update: 22-06-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!