InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Wat doen bij slecht weer? Overzicht indoor-pretparken!

Wat doen bij slecht weer? Overzicht indoor-pretparken!

Gisteren nog een bezoekje naar een pretpark gepland en dat valt vandaag in het water door het regenweer? Iedereen zal zo'n situatie vast wel herkennen. Tegenwoordig hoeft een dagje pretpark echter niet meer verstoord te worden door het slechte weer. Er zijn genoeg indoor-pretparken in Nederland en België om een regenachtige dag toch nog prettig te laten verlopen. Ontdek hier een overzicht van alle indoor-pretparken in Nederland én België.
Pretparken te bezoeken bij slecht weer:

Indoor-pretpark: Plopsa Indoor Coevorden en Plopsa Indoor Hasselt.

Zoals hun naam het zelf al zegt zijn beide van deze parken, op enkele buitenattracties na, indoor. Wees een avonturier in de piratenzone, bestrijdt de misdaad samen met Mega Mindy of geniet van de show met Studio 100-figuren. Het kan allemaal in deze Plopsa-parken. Klik hier voor meer foto's van Plopsa Indoor.

  • Prijs: < 85 cm. gratis, ≥ 85 cm. - 1 m. 8,00 EUR, vanaf 1 m. 17,00 EUR of gratis met een Plopsa FunCard.
  • Doelgroep: Jonge gezinnen met kinderen tot 8 jaar.
  • Open: Het hele jaar
  • Adres Hasselt:Gouverneur Verwilghensingel 70, 3500 Hasselt, België
  • Adres Coevorden: Reindersdijk 57, 7751 SH Dalen, Nederland

Indoor-kermis: Preston Palace.

Een uurtje van Plopsa Indoor Coevorden ligt de indoor-kermis Preston Palace. Deze attractie is te boeken met verschillende arrangementen zoals bijvoorbeeld de kermis bezoeken en samen eten. Stap in de vrije val, ga als een wilde tekeer in de botsauto's op maak een ritje op de Polyp. Dat en nog veel meer in Preston Palace!

  • Prijs: < 1 m. gratis, 7,50 EUR vanaf 1 m.
  • Open: Het hele jaar
  • Adres: Preston Palace, Laan van Iserlohn, Almelo, Nederland.

Spookhuis: Amsterdam Dungeon.

Ga een dagje griezelen in Amsterdam en ontdek de Dungeon. Eerst maakt men een tocht door de verschillende kamers van de Dungeon waarna men zijn bezoek afrondt met een ware achtbaan, The Dropride to Doom.

  • Prijs: 4 tot 16 jaar 16,00 EUR, vanaf 16 jaar 21,00 EUR.
  • Doelgroep: Jongeren en gezinnen met tieners.
  • Open: Het hele jaar
  • Adres: Rokin 78, 1012 KW Amsterdam, Nederland

Indoor- & outdoor-pretpark: DippieDoe.

DippieDoe is een attractiepark met zowel een binnen- als een buitengedeelte, misschien ideaal voor een wisselvallige dag. Binnen staan verschillende molens, ballenbaden en glijbanen. Wie ook zin heeft om naar buiten te gaan ontdekt onder andere twee achtbanen en een heus Piratenschip! Klik hier voor meer foto's van DippieDoe.

  • Prijs: van 9,95 EUR tot 11,95 EUR (afhankelijk van de periode).
  • Doelgroep: Jonge gezinnen met kinderen van alle leeftijden.
  • Open: Het hele jaar, behalve het buitengedeelte.
  • Adres: Ekkersweijer 1, 5681 RZ Best, Nederland

Indoor- & outdoor-pretpark: Toverland.

Toverland is het grootste indoor-pretpark van Europa en biedt plezier voor het hele gezin. Naast de twee indoor-hallen is er ook een buitengebied met de houten achtbaan Troy, of wat dacht u van een motorritje op de Booster Bike? Klik hier voor meer foto's van Toverland.

  • Prijs: < 90 cm. gratis, 90 - 120 cm. 12,50 EUR en vanaf 120 cm. 22,00 EUR. Prijzen dalen wanneer buitenattracties gesloten zijn.
  • Doelgroep: Jongeren, Jonge gezinnen met kinderen van alle leeftijden.
  • Adres: Toverlaan 2, 5975 MR Sevenum, Nederland

Indoor-pretpark: Speelstad Oranje.

Speelstad Oranje is te combineren met verschillende maaltijd-arrangementen of zelfs een overnachting in het vakantiepark. Maak onder andere een ritje in één van de draaimolens of kruip op de rug van het achtbaantje Wacky Worm.

  • Prijs: jonger, dan 3 jaar gratis, van 3 tot 13 jaar 12,50 EUR en vanaf 13 jaar 10,00 EUR.
  • Open: Het hele jaar.
  • Adres: Oranje 8, 9416 TC Oranje, Nederland

Indoor- & outdoor-pretpark: Mega Speelstad.

Mega Speelstad is een indoor- & outdoor-pretpark met enkele kleine attracties en diverse speeltuigen, maar ook enkele dieren. Het binnengedeelte is het grootste indoor-pretpark van België.

  • Prijs: kinderen 10,00 EUR en 11,00 EUR op zondag, volwassenen gratis.
  • Open: Elke dag in juli en augustus, daarbuiten enkel op woensdag en in het weekend.
  • Adres: Voetbalstraat 16, 2275 Wechelderzande, België

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Karten: overzicht alle kartbanen (indoor en outdoor)Karten is een populaire vrijetijdsbesteding. Het geeft je de kans om lekker te scheuren en het is nog legaal ook. De mog…
Welke pretparken zijn open in de winter?Welke pretparken zijn open in de winter?De meeste pretparken in Nederland en de rest van Europa zijn in de winter gesloten. Sommige parken zijn echter ook in de…
Plopsaland Nederland: Plopsa Indoor CoevordenPlopsa Nederland in Coevorden is vanaf 1 mei 2010 geopend. Plopsa Indoor Coevorden is het eerste plopsa-park buiten Belg…
WK indoor atletiek 2012 mannen - schema en uitslagenWK indoor atletiek 2012 mannen - schema en uitslagenHet wereldkampioenschap indoor 2012 voor mannen, wordt van 9 tot 11 maart gehouden in het Turkse Istanboel. Atleten neme…
WK indoor atletiek 2012 vrouwen - schema en uitslagenWK indoor atletiek 2012 vrouwen - schema en uitslagenHet wereldkampioenschap indoor 2012 voor vrouwen, wordt van 9 tot 11 maart gehouden in het Turkse Istanboel. Atleten nem…

Reageer op het artikel "Wat doen bij slecht weer? Overzicht indoor-pretparken!"

Infoteur: Harrys
Gepubliceerd: 14-08-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!