InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Kermis Düsseldorf, de grootste kermis van Europa

Kermis Düsseldorf, de grootste kermis van Europa

Kermis Düsseldorf, de grootste kermis van Europa De kermis in Düsseldorf staat bekend als een van de grootste kermissen van Europa. Er staan zo'n 450 attractie, waarvan er zeker 45 grootvermaak zijn. Deze kermis staat langs de Rijn en telt jaarlijks zo'n 4,5 miljoen bezoekers.

De kermis het algemeen

De kermis in Düsseldorf heet officieel de Rheinkirmes en behoort tot een van de grootste kermissen van Europa. De kermis bevindt zich aan de oevers van de Rijn, wat natuurlijk een prachtige locatie is. Deze kermis is ooit ontstaan als een feesttent met een enkele attractie. De kermis is altijd in de zomer, in juli. Een groot verschil met de kermissen in Nederland is dat die van Duitsland altijd biertenten bevatten. En natuurlijk verkopen ze er ook braadworsten. Typisch Duitse dingen dus, welke de sfeer van de kermis zeker ten goede komt. Ook zijn er diverse DJ's, bands en ander entertainment. Dit in combinatie met de kermis staat garant voor een dag vol plezier en gezelligheid.

Wat de kermis in Düsseldorf erg bijzonder maakt is dat er heel veel ruimte beschikbaar is en er dus attracties aanwezig zijn die normaal alleen in pretparken staan, zoals grote achtbanen, een gigantisch reuzenrad en een spectaculaire indoorachtbaan.
De prijzen zijn ook niet heel erg duur. Deze variëren van € 2,- tot € 5,- met soms een uitloper naar € 8,-. De kermis is geschikt voor jong en oud en is ook goed bereikbaar. Als je in de Altstad parkeert zijn er gratis ferry's naar het kermisterrein. Een aanrader is eigenlijk wel om een hotel te pakken voor een nacht. Zo kun je 's avonds ook optimaal genieten van alle mooie verlichting en eventueel nog een drankje drinken.

Vele mensen die al op deze kermis zijn geweest geven aan dat het net is alsof je in een pretpark bent, zo groot is het. De oppervlakte is dan ook 165.000 m². Ook is er altijd een dag met het beroemde supervuurwerk. Je kunt dan genieten van een prachtige vuurwerkshow.

Een aantal opvallende attracties

Hollenblitz

De Hollenblitz is een zeer populaire attractie op de Duitse kermissen. Dit is tevens ook de grootste indoorachtbaan ter wereld! De Hollenblitz reist alleen door Duitsland. In deze attractie raas je met 80 kilometer per uur door een oude mijn. De gondels waar je inzit draaien ook nog eens rond. Deze attractie bevat meer dan een miljoen LED lampjes. Ook bezit de Hollenblitz een waterval van twintig meter hoog, waar zo'n 300 liter water per seconde uitkomt.

Deamonium

Dit is het grootste mobiele spookhuis ter wereld en heeft een capaciteit van 2.000 bezoekers per uur. Dit spookhuis bevat vier verdiepingen. Je zit in draaiende wagentjes, zo beleef je het spookhuis van alle kanten.

Olympia Looping

Dit is de grootste transportabele achtbaan ter wereld. Deze achtbaan bevat vijf loopings in de kleuren van de ringen van de Olympische Spelen. De achtbaan gaat zo'n 100 kilometer per uur.

Alpina Bahn

Ook dit is een grote achtbaan. Van de buitenkant ziet deze achtbaan er niet spectaculair uit, maar het is zeker de moeite waard om hier in te gaan. De krachten die vrijkomen tijdens de rit maak je maar zelden mee. Deze baan bevat 4,8 G krachten en gaat zo'n 80 kilometer per uur.

Spinning Racer

Een compacte maar erg leuke achtbaan, je raast hier in een hoog tempo de baan. De gondels bevatten vier zitplaatsen en ze draaien ook rond voor een heerlijk gevoel.

Konga XXL

De Konga XXL is ook een gigantische attractie. Je zit hier een een cirkel en je slingert heen en weer terwijl de cirkel waar je inzit ronddraait.

Power Tower

Dit is de grootste en hoogste transportabele vrijval toren ter wereld. Hij is 66 meter hoog. Je wordt naar boven gelift en bovenin blijf je nog een tijdje hangen zodat je kunt genieten van het uitzicht en dan ineens maak je een vrije val naar beneden.
© 2011 - 2017 Linda1986, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kermis in Tilburg, de grootste kermis van de Benelux!Kermis in Tilburg, de grootste kermis van de Benelux!De kermis in Tilburg is de grootste van de Benelux en wordt elk jaar gehouden in de laatste volle week van juli, dit is…
Kermis in AlmeloIn de eerste week van september wordt traditioneel de kermis georganiseerd in Almelo. Daarnaast wordt er nog een kermis…
De Tilburgse KermisDe Tilburgse KermisIedereen heeft er wel eens van gehoord: De kermis in Tilburg. Deze kermis die enkele dagen per jaar aanwezig is in Tilbu…
Tilburgse kermis 2017: openingstijden en bereikbaarheidTilburgse kermis 2017: openingstijden en bereikbaarheidElk jaar in juli vindt de Tilburgse kermis plaats. Met meer dan 230 attracties en meer dan anderhalf miljoen bezoekers p…
Vijf bijzondere kermisattracties uitgelichtVijf bijzondere kermisattracties uitgelichtKermisattracties, wie kent ze niet. Iedereen is vast weleens op een kermis geweest. Meestal zijn er vele soorten attract…

Reageer op het artikel "Kermis Düsseldorf, de grootste kermis van Europa"

Reactie

Van Hest, 26-07-2015 03:15 #1
Inmiddels is the Tower op de Tilburgse kermis met zijn vrije val toren de hoogste transpportabele, staat nu op de heuvel 90 meter!

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 22-07-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Reacties: 1
Schrijf mee!