InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > De Pannenkoekenboot in Rotterdam

De Pannenkoekenboot in Rotterdam

De Pannenkoekenboot in Rotterdam Rotterdam heeft vele bezienswaardigheden en is een gezellige stad om te winkelen. Wil je Rotterdam eens op een andere manier bekijken? Maak een rondvaart met de Pannenkoekenboot! De Pannenkoekenboot biedt een leuk uitje met de hele familie. Gezellig één of meerdere uren varend Rotterdam van een andere kant bekijken, en ondertussen… pannekoeken eten. Zoveel als je wilt!
Tijdens de gezellige Pancake Cruise vaar je langs de beroemde skyline en de havens van Rotterdam. Buiten dat je onbeperkt pannenkoeken kunt eten, is het buffet uitgebreid met een aantal warme gerechten. Uiteraard is er ook een dessert.

Kinderfeestjes

Het gehele jaar door is op woensdagmiddag de Pannenkoekenboot gereserveerd voor kinderfeestjes. Twee uur lang genieten de kinderen van hun eigen versierde pannenkoeken, de rondvaart en het ijsje na afloop. Tevens kunnen zij geschminkt worden en terwijl ze daarop wachten, liggen er kleurplaten klaar. En als verrassing is er onder in het ruim van het schip een ballenbak voor de kinderen verstopt!

Iedere woensdagmiddag van 13.30 tot 15.30 uur met uitzondering van de mei-, zomer- en herfstvakantie.

Prijs
Volwassnenen en kinderen vanaf 3 jaar: €11,50 p.p.
De prijs is inclusief rondvaart. pannenkoeken, ijs, limonade, schminken, kleuren en een cadeautje voor de jarige.

Brunch

Op iedere eerste zondag van de maand wordt er op de Pannenkoekenboot een twee uur durende brunchvaart georganiseerd, inclusief pannenkoeken en verse broodjes. De route gaat over de Maas en ervaar je de skyline van Rotterdam.
Het begint om 11.00 uur en is rond 13.00 uur afgelopen

Wanneer nog meer brunchvaarten
Tweedepaasdag: maandag 13 april, Moederdag: zondag 10 mei, Tweede Pinksterdag: maandag 1 juni, Vaderdag: Zondag 21 kuni, Tweede Kerstdag: Zaterdag 26 december.

Prijs
Volwassenen: €19,50
Kinderen 3 t/m 12 jaar: €14,50

Arrangementen

De Pannenkoekenboot is goed te combineren met een aantal andere bezienswaardigheden, zoals:
Arrangement Plaswijckpark & De Pannenkoekenboot
Draaimolens, een verkeerstuin, dieren. En daarna lekker smullen op de Pannenkoekenboot

Prijs
Volwassenen 12 t/m 64 jaar: €19,80
Volwassenen 65+: €19,80
Kinderen 3 t/m 11 jaar: €15,80

Tijden & prijzen

Rondvaarten van 1 uur
Eén uur varen én onbeperkt pannenkoeken eten. Het hele jaar mogelijk.
Woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag: Om 16.30 en om 18.00 uur

Tijdens de vakantie:
Dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag: Om 16.30 en om 18.00 uur.
Meivakantie: 26.04 t/m 03.05.2009
Zomervakantie: 05.07 t/m 30.08.2009
Herfstvakantie: 18.10 t/m 25.10.2009
Prijs
Volwassenen: € 15,00
Kinderen 3 t/m 12 jaar: € 10,00

Rondvaarten van 2 ½ uur
Iedere zaterdag en zondag een gezellige, 2 ½ uur durende vaartocht. Naast onbeperkt pannenkoeken eten, staan er warme gerechten op het buffet en is er een ijsdessert inbegrepen.
Tijdens de vakantie:
Iedere dinsdag t/m zondag: Van 13.30 tot 16.00 uur
Meivakantie: 26.04 t/m 03.05.2009
Zomervakantie: 05.07 t/m 30.08.2009
Herfstvakantie: 18.10 t/m 25.10.2009
Prijs
Volwassenen: € 22,00
Kinderen 3 t/m 12 jaar: € 17,00

Reserveren

Het is aangeraden om De Pannekoekenboot te reserveren.
Er zijn ook rondvaarten van 1 uur mogelijk.

Het is een unieke ervaring en zeker voor kinderen! Varen en dan ook nog zo veel pannenkoeken eten...
© 2007 - 2014 Jootje, gepubliceerd in Attracties (Reizen en Recreatie) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Maritiem Rotterdam: langs de Nieuwe MaasMaritiem Rotterdam: langs de Nieuwe MaasDe Leuvehaven met het Maritiem Museum. De rondvaart door een wereldhaven. De trendsettende Erasmusbrug. Een overtocht me…
Brunchen, wat houdt dat in?Brunchen, wat houdt dat in?Brunchen, een maaltijd die door de Amerikanen is bedacht. Wilt u niet uw ontbijt én niet uw lunch missen, ga dan lekker…
Indooractiviteiten: een leuk dagje uit bij slecht weerHet komt met regelmatig in ons kikkerlandje voor dat het de hele dag regent. Veel mensen komen op een regenachtige dag h…
Floating Dutchman, Amsterdamse amfibiebusFloating Dutchman, Amsterdamse amfibiebusPer 2011 is Amsterdam een nieuwe attractie rijker: The Floating Dutchman. Het betreft een bus die ook varen kan. Een amf…
De Beren Eetcafe'sDe Beren Eetcafe'sGezellig, lekker en betaalbaar uit eten? Dat kan in een van de vele Beren-eetcafé's. Deze sfeervolle restaurants zijn ge…
Bronnen en referenties
  • www.pannenkoekenboot.nl

Reageer op het artikel "De Pannenkoekenboot in Rotterdam"

Reacties

Pia Lindner, 19-05-2009 18:19 #3
Begrijp ik het goed dat de pannekoekenrondvaart van 2 1/2 uur met hemelvaartsdag niet vaart?

Gerard van Ommeren, 06-04-2008 14:57 #2
Binnenkort reseveren we en ben niewsgierig! Reactie infoteur, 06-04-2008
Heel veel plezier!

Groetjes, Jootje

L. A. Ruiter, 10-08-2007 21:27 #1
Jammer dat er in dit blok geen tijden en prijzen vermeldt zijn. Reactie infoteur, 11-08-2007
Bij deze veranderd :)

Infoteur: Jootje
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Reacties: 3
Schrijf mee!