InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Plopsaland Nederland: Plopsa Indoor Coevorden

Plopsaland Nederland: Plopsa Indoor Coevorden

Plopsaland Nederland: Plopsa Indoor Coevorden Plopsa Nederland in Coevorden is vanaf 1 mei 2010 geopend. Plopsa Indoor Coevorden is het eerste plopsa-park buiten België. In Plopsa Indoor Coevorden vind je tientallen attracties voor kinderen van 2 tot en met 8 jaar en ontmoet je Mega Mindy, Kabouter Plop, Piet Piraat, Samson en Gert en alle andere Plopsa karakters. Plopsa Indoor Coevorden is een vrij exacte kopie van het succesvolle Plopsapark in het Belgische Hasselt. Studio 100, de bedenkers van de Plopsaparken, verwacht dat per jaar ongeveer 300.000 tot 400.000 bezoekers naar het Drentse Plopsapark komen. Daarvan zal 70% uit Nederland komen en 30% uit Duitsland. De toegangsprijzen bedragen aan de kassa 7,50 voor kinderen met een lengte tussen 85 cm en 1 meter. Kinderen en volwassenen langer dan 1 meter betalen 16,50. Kinderen kleiner dan 85 cm mogen gratis het park in. Tickets kopen via de website is in veel gevallen iets goedkoper.

Samenwerking Plopsa en Center Parcs

De locatie van Plopsa Indoor Coevorden ligt vlakbij Center Parcs de Huttenheugde in Dalen. Mede dankzij de hulp van Center Parcs heeft Plopsa gekozen voor deze locatie in Drenthe. De komst van Plopsa Indoor Coevorden in het voorjaar 2010 is een gigantische economische stimulans voor heel Drenthe, waar ook Center Parcs van zal profiteren.

Wat kun je verwachten in Plopsa Indoor Coevorden

Plopsa Indoor Coevorden is open sinds 30 april 2010. Dit gigantische indoor attractieparadijs is groter dan twee voetbalvelden en biedt ruimte voor 3500 bezoekers. De voornaamste doelgroep van het park zijn gezinnen met kinderen tussen 2 en 8 jaar. Plopsa Nederland heeft ongeveer 20 attracties. Daarnaast zijn er dagelijks verschillende shows en andere evenementen, waarin je kennis maakt met alle figuren van Plopsa.

Om een idee te geven van het soort attracties dat je kunt verwachten, vind je hieronder 3 attracties uit Plopsa Indoor Hasselt.

  • De piratenbaan. Een spannende achtbaan door een spannende grot. Je ontmoet Piet Piraat, Berend Brokkenpap, Stien Struis en Steven Stil. Voor kinderen vanaf 96 cm.
  • De Klimberg. Een puntvormige attractie voor kinderen vanaf 1 meter. Neem een aanloop en ren zo ver je kunt omhoog. Vervolgens grijp je een van de klimgrepen en probeer je met handen en voeten de top te bereiken.
  • De Vliegende Fietsen. Een attractie in het thema Mega Mindy, geschikt voor kinderen vanaf 85 cm. Je stapt op een van de fietsen. Vervolgens stijg je omhoog en kun je door harder of zachter te trappen zelf bepalen hoe hoog je komt.

Welke figuren ontmoet je in Plopsa Indoor Coevorden

In Plopsa Indoor Coevorden ontmoet je o.a. de volgende figuren:
  • Piet Piraat
  • Samson en Gert
  • Bumba, Bumbalu, Kiwi en Tumbi
  • Mega Mindy
  • Toby
  • Kabouter Plop

Overnachten bij Plopsa Indoor Coevorden

Direct naast Plopsa Indoor Coevorden ligt Center Parcs de Huttenheugte. Dit bungalowpark biedt interessante arrangementen voor gezinnen met gratis toegang tot Plopsa Indoor Coevorden.
© 2009 - 2014 Michielonline, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bumba de clown (Studio 100)Bumba de clown (Studio 100)Bumba is een succesvolle creatie van Studio 100. In dit artikel lees je alles over Bumba. Kom alles te weten over de per…
Wat doen bij slecht weer? Overzicht indoor-pretparken!Wat doen bij slecht weer? Overzicht indoor-pretparken!Gisteren nog een bezoekje naar een pretpark gepland en dat valt vandaag in het water door het regenweer? Iedereen zal zo…
Goedkoop naar een pretpark in 2011Goedkoop naar een pretpark in 2011Sommige pretparken hun deuren zijn nu al geopend, maar de meesten verwelkomen u graag vanaf medio april. We willen allem…
Welke pretparken zijn open in de winter?Welke pretparken zijn open in de winter?De meeste pretparken in Nederland en de rest van Europa zijn in de winter gesloten. Sommige parken zijn echter ook in de…
Plopsaland, het land van Kabouter PlopPlopsaland, een onvergetelijk uitstapje met de familie. In het Belgische Panne ervaar je een magische sfeer, voor jong e…
Bronnen en referenties
  • www.studio100.info www.plopsa.be

Reageer op het artikel "Plopsaland Nederland: Plopsa Indoor Coevorden"

Reacties

G. Jager, 05-07-2010 22:09 #2
Hallo ik wou graag iets vragen we zijn 04-06-2010 bij jullie geweest het was harstike mooi maar heb wel een vraagje waarom hebben jullie geen parkeerplaats voor invalide mensen

Edith, 06-01-2010 19:43 #1
Ik zou graag willen weten wanneer het park precies open gaat ivm boeken vakantie.

Infoteur: Michielonline
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Reacties: 2
Schrijf mee!