InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Moviepark Duitsland

Moviepark Duitsland

Moviepark Duitsland Wanneer je alle attractieparken in Nederland al bezocht hebt en op zoek bent naar wat nieuws, kan Moviepark in Duitsland een goede oplossing zijn. Het park wordt ook wel Movieworld genoemd en is gevestigd in Bottrop-Kirchhellen. Door de verschillende attracties is dit pretpark geschikt voor jong en oud.

Algemeen

Moviepark / Movieworld in Duitsland onderscheidt zich van andere pretparken door het filmthema wat in het hele park aanwezig is. Het park ziet er mooi en verzorgd uit en de sfeer is gezellig. Door de grote diversiteit aan attracties en shows, is het park populair bij zowel kinderen als bij de volwassen bezoekers. Binnen het filmthema zijn er verschillende andere thema's die terug te zien zijn in de attracties, winkeltjes, restaurants etc.

Attracties
Het pretpark heeft ruim 40 verschillende shows en attracties. Deze staan in het teken van vijf verschillende thema's. De attracties in het park zijn erg variërend. Er zijn attracties die geschikt zijn voor alle leeftijden, maar ook attracties voor jonge kinderen en attracties die bedoeld zijn voor grotere kinderen en volwassenen. Ook waterattracties en achtbanen zijn aanwezig in Moviepark Germany. Een bekende attractie is 'NYC Transformer". Deze attractie is vooral geschikt voor echte durfals. Je zit in een soort lange arm, waarbij je hard rondgedraaid wordt en meerdere malen over de kop gaat. Tevens is de 60 meter hoge toren waarbij je een vrije val maakt erg populair. Veel attracties hebben te maken met bekende personages van bijvoorbeeld Nickelodeon, zoals Dora, Spongebob en Jimmy Neutron. Deze personages zijn natuurlijk erg bekend bij kinderen en zij zullen deze attracties daarom nog meer gaan waarderen.

Overige
Naast alle attracties, zijn er in Movieworld ook veel shows. Al deze shows staan in het teken van films, maar toch zijn ze allen erg verschillend. Net zoals de attracties, zijn de shows ook geschikt voor verschillende leeftijdscategorieën.

Natuurlijk zijn in Moviepark veel leuke winkeltjes aanwezig. Er zijn winkels met diverse thema's, zoals Spongebob, Shrek, Ice Age en Diddl. In het park zijn verschillende restaurants te vinden. Het aanbod is behoorlijk divers. Naast de restaurants zijn er ook snackbars aanwezig en bijvoorbeeld koffie en milkshakes zijn op veel plaatsen te verkrijgen. De restaurants en cafés zijn allemaal leuk ingericht en aangekleed met een bepaald thema. Dit zorgt voor een leuke sfeer.

Praktische informatie

Openingstijden
Het park is normaal geopend van van 10.00 uur tot 18.00 uur. Echter zijn er in de maand oktober een aantal dagen dat het park van 10.00 uur tot 22.00 uur geopend is. In de zomermaanden (de gehele maand juli en ongeveer de helft van augustus) is het park van 10.00 uur tot 20.00 uur geopend. De precieze openingstijden kunnen weleens wijzigen en daarvoor is het verstandig om op de website van Moviepark Duitsland te kijken.

Prijzen
Een ticket dat toegang geeft tot het park voor één dag kost 31,00. Deze prijs geldt volwassenen en voor kinderen/jongeren vanaf 12 jaar. De prijs van een toegangsticket voor kinderen van 4 t/m 11 jaar bedraagt 27,00 en kinderen van 0 t/m 3 jaar hebben gratis toegang tot het park. Senioren vanaf 55 jaar betalen 27,00 voor een toegangskaartje en elke zondag hebben zij gratis toegang tot het park. Let er wel op dat hierbij een legitimatiebewijs verplicht is. Voor mindervaliden gelden ook kortingen. Een toegangskaartje kost 27,00 en voor mindervaliden kinderen tot 12 jaar kost een toegangsticket 23,00. Rolstoelgebruikers en bezoekers die blind zijn, hebben gratis toegang tot Moviepark Duitsland. Ook één begeleider heeft gratis toegang.
© 2009 - 2014 N123, gepubliceerd in Attracties (Reizen en Recreatie) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.pretparken.net/movie_park_germany.html http://www.movieparkgermany.nl/

Reageer op het artikel "Moviepark Duitsland"

Infoteur: N123
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!