InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Wat kost een dagje Efteling?

Wat kost een dagje Efteling?

Wat kost een dagje Efteling? Eén van Nederland mooiste pretparken is de Efteling. Dit pretpark gericht op sprookjes is zeer populair bij jong en oud. Helaas is het niet voor iedereen weggelegd om dit sprookje te beleven. Voor volwassenen en kinderen vanaf 4 jaar kost het binnenkomen alleen al minimaal €32 (2011) per persoon. Een dagje uit met het gezin naar de Efteling is absoluut een aanrader. Zeker voor kinderen die liefhebbers zijn van sprookjes zal het een dag zijn om niet te vergeten. Net als andere pretparken is het niet het goedkoopste dagje uit.

De Efteling

Al meer dan 50 jaar bestaat de Efteling. Stapje voor stapje hebben ze dit park weten om te toveren naar een themapark die de vergelijking met de Amerikaanse mega-pretparken aan kan. De geschiedenis is nog duidelijk zichtbaar in het park. U zult hier niet binnen een paar stappen van attractie naar attractie lopen. Het park is ruim opgezet met veel wandelruimte in het sprookjesbos. Enkele oorspronkelijke draaimolens worden nog steeds gebruikt. Sinds 1981 ging de Efteling zich meer ontwikkelen ten behoeve van jongeren tot een leeftijd van ongeveer 20 jaar. Er kwamen meer attracties gericht op snelheid en spanning.

Wat kost een dagje Efteling?

Met de entreeprijs van €32 euro bent u uiteraard niet klaar. Bij het bepalen van de prijs van een dagje Efteling ben ik uitgegaan van een gezin met twee kinderen ouder dan drie jaar. De prijzen kunnen tijdens speciale periodes afwijken in verband met acties of extra thema’s. Het gezin betaalt voor het parkeren van de auto €8. Bij de kassa wordt 4 x €32 = €128 betaal. Nadat u de kassa voorbij bent hebt u al €136 moeten betalen. Ons gezin in dit voorbeeld heeft geen eten of drinken meegenomen. Achteraf hadden zij dit wel moeten doen! Een blikje drinken gaat al gauw ruim €2 kosten. Gerekend over een hele dag met heet zomerweer heeft u toch wel minimaal twaalf consumpties nodig. Koopt u patat en frikadellen voor vier personen, dan moet u niet uitgaan van een te betalen bedrag onder de €40. Nog enkele bedragen om een indruk te krijgen van de prijzen in de horeca op het park:
  • Poffertjes €5,50
  • Poffertjes met slagroom €6,25
  • Poffertjes met kersen €6,50
  • Poffertjes met kersen en slagroom €7,25
  • Klein bordje patat met twee satéstokjes €9,95

U doet er bij een bezoekje aan de Efteling verstandig aan om zelf in ieder geval drinken en een paar broodjes mee te nemen. Hiermee kunt u de kosten nog enigszins beperken.

Rustige dagen

Een dagje uit naar een pretpark kan verpest worden door lange wachtrijen bij attracties. Eén uur wacht voor een attractie die slechts twee minuten duurt, hebben de bezoekers geen behoefte aan. Op de site van de Efteling treft u een kalender aan waarop zij aangeven wanneer het waarschijnlijk druk gaat worden. Door de jaren ervaring hebben ze hier een redelijke indruk van. In de maanden juli en augustus worden er traditioneel veel bezoekers verwacht, de laatste drie weken van september zal het weer rustiger zijn.

Efteling of een ander pretpark?

De prijsverschillen tussen de diverse attractieparken zijn groot. Hieronder treft u enkele voorbeelden van entreeprijzen aan (2011):
  • Slagharen € 12,50 op rustige dagen en € 24,50 op drukke dagen
  • Hellendoorn €19,50 per persoon (bij online bestellen)
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Efteling.nl

Reageer op het artikel "Wat kost een dagje Efteling?"

Reactie

Rebeccahoogers (infoteur), 04-07-2011 11:02 #1
De Efteling is een mooi park, maar inderdaad erg duur. Leuk artikel.

Infoteur: Juul
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Reacties: 1
Schrijf mee!