InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Uitje voor het hele gezin in Utrecht: Prison Island

Uitje voor het hele gezin in Utrecht: Prison Island

Uitje voor het hele gezin in Utrecht: Prison Island Prison Island in Utrecht is een soort combinatie tussen Escape Room en Fort Boyard. Spreken deze spellen je aan dan is Prison Island wellicht het proberen waard. In dit avonturenspellen doorloop je (een deel van) 24 kamers of cellen waarin je zoveel mogelijk punten probeert te scoren met uiteenlopende spellen. Soms komt het aan op individuele kwaliteiten en soms kun je een spel alleen tot een goed einde brengen wanneer je goed samenwerkt. Zeer geschikt voor een kinderfeestje, vrijgezellenfeest, bedrijfsuitje of gewoon met het hele gezin.

Prison Island

Wat is Prison Island?

Ben je op zoek naar een leuke activiteit om met het hele gezin te ondernemen, wil je een bijzonder kinderfeestje organiseren of zoek je nog een leuke activiteit voor een bedrijfsuitje of vrijgezellenfeest dan is Prison Island in Utrecht een goede optie. Dit avonturenspel, dat het beste kan worden omschreven als een combinatie tussen Escape Room en het van tv bekende Fort Boyard, is over komen waaien uit Zweden en ook in Nederland een grote hit geworden.

Prison Island is een avonturenspel in een soort groot cellencomplex waarbij je (een deel van) 24 kamers of cellen langsgaat waarin afwisselende, uitdagende opdrachten moeten worden uitgevoerd. In de ene cel moet je bewegingssensoren ontwijken, terwijl je in de andere moet samenwerken om een rekensom op te lossen of zoveel mogelijk ballen in een doel moet mikken. Op de website van Prison Island is het mogelijk om enkele previews te bekijken.

Als je Prison Island gaat spelen word je anderhalf uur lang losgelaten in het complex (een uur voor kinderfeestjes). Dit is soms niet lang genoeg om alle cellen langs te gaan. Je kunt daarom zelf een keuze maken. Ben je goed in tactische spellen of juist meer in technische spellen? Maak op basis hiervan zelf een keuze voor de volgende kamer die je speelt. Elk spel duurt 2 tot 5 minuten en als een opdracht niet binnen de tijd lukt kun je deze opnieuw spelen maar dit gaat natuurlijk wel van de totale tijd af.

Waar vind je Prison Island?

Prison Island is gevestigd in de Kartfabrique aan de Westkanaaldijk 7 in Utrecht. Parkeren is hier gratis. Kom je met het openbaar vervoer dan reis je slechts 5 minuten met de bus vanaf station Utrecht Centraal.

Openingstijden (2017)
  • Maandag: 16:00-23:00
  • Dinsdag: 16:00-23:00
  • Woensdag: 13:00-23:00
  • Donderdag: 16:00-23:00
  • Vrijdag: 16:00-23:30
  • Zaterdag: 10:00-23:30
  • Zondag: 10:00-22:30

Voor wie is Prison Island geschikt?

Prison Island is geschikt voor volwassenen en voor kinderen vanaf 9 jaar. Je dient altijd deel te nemen als groep. Deze groep mag uit minimaal 3 en maximaal 100 personen bestaan. De groep wordt vervolgens opgedeeld in teams van 3 tot 5 personen. Niet alle deelnemers hoeven mee te doen aan alle opdrachten. Ben je bijvoorbeeld niet zo goed in fysieke opdrachten dan kun je deze overlaten aan anderen.

Prijzen

De prijzen voor het spelen van Prison Island verschillen naar gelang de soort groep. Kom je gewoon met het gezin dan kun je losse tickets kopen. Deze kosten 25 en geven recht op anderhalf uur toegang tot het complex. Organiseer je een kinderfeestje dan kun je kiezen voor een Escape Kids-ticket. Deze kosten 24 per stuk en geven recht op drie uur toegang waarvan één uur spelen. Daarnaast is er onbeperkt limonade en zit frites met een snack en een ijsje inbegrepen. Kies je voor Prison Island als bestemming voor je vrijgezellenfeest of bedrijfsuitje dan kun je ook kiezen voor een Escape Silver-ticket. Deze kosten 44 per persoon en omvat één uur gamen, een diner en onbeperkt drankjes (prijzen van 2017).

Arrangementen zijn eventueel nog uit te breiden met lasergamen en/of karten. Toegangsbewijzen kunnen online gekocht worden en betaald worden met iDeal, Paypal of creditcard.
© 2017 Dessal, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Uitje voor het hele gezin in Utrecht: Prison Island"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 17-01-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!