InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Corpus Oegstgeest - Reis door het Menselijk Lichaam

Corpus Oegstgeest - Reis door het Menselijk Lichaam

Corpus Oegstgeest - Reis door het Menselijk Lichaam Corpus is op 14 maart geopend door Koningin Beatrix. Corpus ligt in Oegstgeest langs de A44, een gebouw in de vorm van een zittend mens of beter: reus van 35 m hoog. In Corpus maak je een reis door het menselijk lichaam, organen en ingewanden van de mens. Corpus is niet alleen een museum, maar ook een belevingscentrum. Een prikkelende ervaring, je ziet lichaamsprocessen, hoort het kloppen van het hart, 't ruizen van het bloed, de ademhaling en longen. Een attractie en echte experience.

Belevingscentrum Corpus - Boeiende Reis door het Menselijk Lichaam

Belevings- en educatief centrum Corpus - Koningin Beatrix
Corpus werd op 14 maart 2008 geopend door Koningin Beatrix, die de eerste tocht heeft gemaakt dwars door de lichaamsprocessen, organen en ingewanden van de mens. De Koningin opende het museum door het symbolische hart van Corpus in beweging te brengen. Met een druk op een rood oplichtend hart, vergezeld van het geluid van een bonkende hartslag, verrees een replica van de zittende mens Corpus uit een rookwolk. Vanaf 20 maart 2008 zijn de deuren van het Corpus voor het publiek geopend.

Corpus Gebouw - Zittende Mens - Enorme Reus van 35 meter hoog
Het gebouw waar Corpus gevestigd is, ligt aan de A-44 bij Leiden en is in de vorm van een zittende mens of beter gezegd: zittende reus van 35 meter hoog. De architect van dit opvallende bouwwerk is Wolbrand van der Vis. Het idee voor het project, de bedenker en initiatiefnemer van Museum Corpus is Henri Remmers, die er met een groot team vele jaren aan gewerkt heeft. Er is ook een intensieve samenwerking geweest met een adviesgroep van tientallen medici en specialisten, geneeskundige experts en voedingsdeskundigen om het lichaam en de werking van de lichaamsprocessen zo natuurgetrouw en realistisch mogelijk te maken.

Het Corpus-project heeft zo’n twintig miljoen euro gekost. Henri Remmers spreekt de verwachting uit dat het eerste jaar circa 175.000 bezoekers naar Corpus in Oegstgeest zullen komen, waaronder scholen, instellingen en veel gezinnen met kinderen.

Let wel: dit is géén website van Corpus. De actuele gegevens van Corpus kunt u onder aan het artikel vinden.

Corpus - Bruisend Belevingscentrum - Attractie van het Menselijk Lichaam

Corpus is een 'reis door de mens' waar de bezoeker op spectaculaire, ervarende en zintuiglijke wijze kan zien, voelen, ruiken en horen hoe het menselijk lichaam werkt en welke rol gezond eten, gezond leven en veel bewegen hierbij spelen. In het belevingscentrum Corpus kunnen bezoekers een reis door het menselijk lichaam maken, met een walkman en een 3-d bril in de hand. De reis door het lichaam, die 7 verdiepingen beslaat, verloopt gedeeltelijk via bewegende vlakken en de roltrap. Ook zijn er Orgaantheaters, zoals de Hersenshow en het Harttheater. Er zijn allerlei prachtige special effects ingezet om het unieke mechanisme van het menselijk lichaam uit te beelden. Corpus presenteert animaties, geluid en 3D-effecten om alle facetten van de medische ontwikkeling in en rond het menselijk lichaam te verklaren. Daarnaast biedt een medische infotheek in Corpus allerlei informatie op het gebied van gezondheid en het menselijk lichaam. Tevens is er volop mogelijkheid tot het doen van games, spelletjes en testjes. Er zullen regelmatig afwisselende thematentoonstellingen in Corpus Experience te zien, ervaren en te beleven zijn.

Corpus Experience - Enerverende Ervaring - Spectaculaire Reis door het Lichaam

De reis door het lijf begint in de knieholte en eindigt bij de hersenen. Zo zit je het ene moment in de wandelgangen van de darmen, het holletje van de baarmoeder, huppel je door de longen en het hart. Het andere moment zit je in een oog, neus of oor, bekijk en verdwijn je als bezoeker in de binnenkant van een mond, terwijl er net een broodje naar binnen wordt geslikt. Tijdens de wandeling door het gigantische lichaam gebeurt er steeds van alles, te vergelijken met de vele en voortdurende lichaamsprocessen in het echte lijf. De reiziger door het lichaam krijgt voortdurend prikkels te zien, te horen en te ervaren: licht, geluid, beweging en geur.

Zo kan je zien hoe de bevruchting plaatsvindt, moet je niezen terwijl je naar de opzwellende slijmvliezen kijkt of kan er bijvoorbeeld op de weg van het bovenbeen naar de buik plotseling een enorme splinter binnendringen, waarbij je daarna ook weer kunt zien hoe deze splinterwond geneest. In het 5D-harttheater kun je een verrassende ontdekkingsreis als rood bloedlichaampje maken en in de hersenshow de geniale werking van het menselijk brein ervaren. Tijdens de Corpusreis krijg je antwoorden in de vorm van tastbare, zichtbare en hoorbare verbeeldingen op vragen als wat er gebeurt als je niest, waar je op je tong zout of zoet proeft, hoe je darmen reageren op een broodje kaas, waarom je moet slapen, waarom je haar groeit en nog veel veel meer.

Corpus Belevingscentrum - Doel is Informatieoverdracht en Vermaak

Motto en Doel Corpus. Het motto achter het Corpus-project is: "Als je er meer van weet, zal je er ook beter voor zorgen. Als je je lijf begrijpt, heb je ook eerder de neiging om gezond te willen leven." Een belangrijk doel van Corpus is het bevorderen van een gezonde levensstijl. Het gaat Corpus om een combinatie van informatieoverdracht en vermaak. Een educatieve, informatieve en preventieve rol op het gebied van gezond leven en welzijn. Corpus biedt letterlijk een reis door het menselijk lichaam, beginnend in de knieholte en eindigend in de hersenen. Er is hierbij uitdrukkelijk gekozen voor een reis door een gezond lichaam, dat volgens Remmers "al confronterend genoeg" is. De bezoeker kan zien wat gezond leven inhoudt, als deze vanuit de hersenen weer naar beneden loopt, waarbij op de route ook meer informatie (infotheek) te vinden is over wat er gebeurt als het misgaat in je lichaam, bijvoorbeeld bij Diabetes. Corpus heeft meerdere sponsors uit de gezondheidshoek, zoals het Diabetesfonds, de Hartstichting en Founding Fathers: stichtingen en organisaties gerelateerd aan de thema's gezond leven, gezond eten, veel bewegen, medische aspecten van het menselijk lichaam en dergelijke.

Citaten over Corpus - Reis door de Mens in relatie tot Gezondheid - Gezond Leven

Hans Wiegel - Voorzitter Zorgverzekeraars Nederland: “Tijdens de reis door het menselijk lichaam beleef je echt waarom gezondheid zo belangrijk is. De zorgverzekeraars zijn blij met CORPUS want bij dit project draait het om een gezonde levensstijl, sporten en bewust eten."

Henri Remmers - Bedenker en Initiatiefnemer: “Een gezond leven is voor iedereen essentieel; daarbij speelt kennis een sleutelrol. Onze visie is dat bezoekers na CORPUS 'reis door de mens', met een andere kijk op hun lichaam naar huis teruggaan."

Dr P.A. Voute - Professor Kinderoncologie AMC - Medisch adviseur Corpus: “Een kind is nooit te jong om het lichaam te begrijpen. CORPUS kan een opvoedende rol spelen. Als je je lijf begrijpt, heb je namelijk ook eerder de neiging om gezond te willen leven. Ouders hebben deze informatie zelf onvoldoende gehad en laten kinderen in veel gevallen ongezond leven.”

Corpus - Parel van Nederland. Tijdens de promotiecampagnes van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen wordt Corpus Museum en Belevingscentrum gepresenteerd als ‘Parel van Nederland’ tijdens het themajaar ‘Nooit Verwacht Nederland 2008’.

Belevingscentrum Corpus - Openingstijden - Entree en Nadere Gegevens

Corpus - Attractie van het Menselijk Lichaam. Corpus is geopend van dinsdag t/m zondag en gesloten op maandag. Alleen tijdens Nederlandse schoolvakanties is Corpus ook op maandag geopend.

Klik op www.corpusexperience.nl voor verdere details en vragen!

  • Reis door de mens (circa 55 min)
  • Auditour in 8 talen* (in prijs inbegrepen)
  • Medische infotheek (circa 1 uur)
  • Doelgroep vanaf 8 jaar - 88 jaar (tot 8 jr. geen toegang)
  • Openingstijden dagelijks 09.30 - 18.00
  • Laatste reis begint om 17.00 uur
  • Entree Prijs Volwassenen € 16,50
  • Entree Kinderen tot 14 jaar € 14,00
  • Groeps- en Schoolkorting (€ 10,- per leerling)
  • Corpus is Rolstoelvriendelijk en Toegankelijk

* Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Japans en Chinees

Locatie en Adres Corpus Museum

Aan de A44 (bij Leiden) in Oegstgeest
Willem Einthovenstraat 1
2342 BH Oegstgeest

Nadere Informatie Corpus Experience

Contactgegevens - Vragen Bezoek Corpus: *

Bereikbaarheid Corpus - Routebeschrijving Auto A44 (Schiphol-Wassenaar) Oegstgeest

Corpus Auto Snelweg. Corpus ligt ter hoogte van Leiden/Oegstgeest. Vanaf de A44 (uit richting Amsterdam en Den Haag):
  • Afslag Oegstgeest, afrit 7
  • Rij richting Oegstgeest
  • Volg de weg tot aan de rotonde
  • Ga op rotonde de 1ste straat rechts (Rhijngeesterstraatweg)
  • Deze gaat over in de Endegeesterstraatweg
  • Volg de weg tot de stoplichten (circa 1 km)
  • Ga na de stoplichten de1ste weg rechts (Verlengde Wassenaarseweg)
  • Rij dan onder de tunnel door
  • Vervolgens zie je CORPUS aan de linkerkant

Plattegrond Routekaart A44 - Luchtfoto Wegen Locatie - Corpus Belevingscentrum

Je kunt deze plattegronden beter bekijken - in groter formaat- als je op het vergrootglas klikt (links)
Belangrijke mededeling: bezoekers die naar het Corpus Museum willen gaan, dienen van tevoren te reserveren!! (via het telefoonnummer en contactgegevens hierboven).

Bereikbaarheid Corpus - Routebeschrijving Openbaar Vervoer Leiden CS - Oegstgeest

Corpus Openbaar Vervoer Bus 57. Corpus is per openbaar vervoer bereikbaar vanaf Leiden CS met Bus 57 van Connexion. Hieronder in de tabel een tijdsvoorbeeld rond 11.00 uur s'ochtends. Andere vertrek- en aankomsttijden kun je vinden op http://www.9292ov.nl/9292ov1.asp

VertrekVanNaarAankomstHoe
10:59Leiden Centraal TreinstationCS Noordzijde/]LUMC Leiden 11:012 minuten lopen
11:01CS Noordzijde/LUMC LeidenSnellius Leiden11:05Bus 57 ConnexionRichting Hoofddorp/Lisse
11:05 Snellius Leiden Willem Einthovenstraat 1 Oegstgeest11:094 minuten lopen

Corpus Experience Oegstgeest - Andere Faciliteiten - Ruimte Zaalhuur en Catering

Corpus Experience Faciliteiten. Corpus biedt ook andere faciliteiten, te weten zes zalen waaronder congreszalen, feest- en expositieruimte, cateringfaciliteiten. Voor verdere details zie www.corpusexperience.nl zelf of de contactgegevens hierboven onder het kopje Nadere Informatie Corpus Experience.
© 2008 - 2014 Sila, gepubliceerd in Attracties (Reizen en Recreatie) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Agenese van het corpus callosumAgenese van het corpus callosum of ontbreken van de brug tussen de 2 hersenhelften. Bij mijn dochter is enkele maanden A…
Anatomie hersenen: basale gangliaAnatomie hersenen: basale gangliaDe basale ganglia is een structuur van de voorhersenen en bestaat uit de hoofdonderdelen caudedate nucleus, putamen en d…
Meivakantie 2014: dagje weg met de kinderenMeivakantie 2014: dagje weg met de kinderenUitjes in de meivakantie, activiteiten met korting. De meivakantie is in aantocht. Een vakantie waarin het leuk is om er…
Latijnse verbuigingen van het zelfstandig naamwoordHet Latijn is dan wel een uitgestorven taal, toch kan je niet zeggen dat het helemaal is uitgestorven. In zowel alle sch…
Eierstokcyste: soorten, symptomen, diagnose en behandelingEierstokcyste: soorten, symptomen, diagnose en behandelingEen eierstokcyste (ook wel ovariumcyste genoemd) is een blaas in de eierstok die zichzelf heeft gevuld met vocht. Daardo…
Bronnen en referenties
  • Diverse media
  • www.corpusexperience.nl

Reageer op het artikel "Corpus Oegstgeest - Reis door het Menselijk Lichaam"

Reacties

Roelien Tammes, 07-08-2012 10:10 #48
Kun je ook gebruik maken van een museumjaarkaart? Reactie infoteur, 08-08-2012
Beste Roelien,

Wat je vraag betreft moet ik het ook met de gegevens op internet doen. Ik vrees dat het gebruik van de museumjaarkaart er niet in zit.
Neem even contact op met het Corpus!?

Mvg

C. Brobbel, 29-08-2011 19:31 #47
Geachte lezer, Met de kleinkinderen in Corpus geweest en het was een geweldige leerzaam uitje. Er waren twee dingen die de atractie voor kinderen interesant zoude maken en voor mij op de oude leeftijd ook. De verklaring hoe een oprisping en last van winden ontstaan. Voor kinderen zijn de geluiden erg belangrijk en een flinke wind welke brandbaar kan zijn alsmede een boer brengt altijd een lach voort. Indien zoiets mogelijk is hoop ik bij het volgende bezoek met de kleinkinderen hun gezichten wel te zien glunderen en dan begrijpen ze Opa beter als hij zegt dat ze zo maar ontsnappen. Al de medewerkers plezier en succes gewenst van OPA

Corpus, 09-11-2010 14:23 #46
Antwoorden namens CORPUS. Bedankt voor alle complimenten!Hier een aantal antwoorden op jullie vragen. Check ook onze eigen website www.corpusexperience.nl voor de meest gestelde vragen.

Tip: spullen voor spreekbeurt kunnen ook per email worden opgevraagd, zoals foto's.

Nieuw: CORPUS heeft een nieuwe afslag, dit scheelt soms 10 minuten. Pak afslag 8 (Leiden) op de A44. Vanaf Amsterdam na de afslag, bij de stoplichten direct rechts. Eerste afslag gelijk rechts. Weg naar rechts blijven volgen tot je in de parkeergarage van CORPUS staat. Vanaf Den Haag, na afslag, bij stoplichten naar links. Onder viaduct van A44 doorrijden en afslag naar rechts pakken. Zie bruin bord CORPUS. Weg naar rechts blijven volgen tot je in de parkeergarage staat.

Leeftijd: CORPUS adviesleeftijd is vanaf 8 jaar. Echter zijn kinderen van 6 en 7 ook toegestaan voor hetzelfde tarief. Kinderen onder de 6 jaar geen toegang. Waarom vanaf 8 jaar? De 'reis' kan soms best donker en spannend zijn. Sommige kinderen vinden dit te eng.

CORPUS en ouderen: CORPUS is zeker geschikt voor oudere mensen. Ouderen mensen die minder mobiel zijn, kunnen bijvoorbeeld gebruik maken van de rolstoel. Deze kan telefonisch en kosteloos worden gereserveerd. Onze ervaring is dat ouderen CORPUS erg interessant vinden!

Navigatieroute: Ing. Tjalmaweg, Leiden.

CORPUS is geen museum, maar ook zeker geen attractiepark. Aangezien CORPUS nieuw op de wereld is hebben wij omgedoopt tot een educatie attractie. Een bezoek aan CORPUS is leerzaam maar ook heel erg leuk en interactief!

Cynthia Nandlal-Idoe, 08-11-2010 23:55 #45
Ik ben samen met mijn zoon naar Nederland geweest voor vakantie, in 2009.We kwamen uit Suriname.In Suriname las ik al iets over Corpus en had toen al voorgenomen om Corpus te bezoeken, vooral voor mijn zoon van 10 jaar.En dat heb ik ook gedaan.Het was super, we hebben onze ogen uitgekeken.Het is echt prachtig in mekaar gezet en voor mijn zoon was het gewoon een heel mooie ervaring.We vertellen het aan iedereen van wie we weten dat ze naar Nederland gaan en raden hun aan om dit echt te zien.Het is de moeite waard.Mijn zoon wilde graag een spreekbeurt houden over Corpus, maar jammer genoeg mogen er geen foto's gemaakt worden en er was weinig aanschouwelijk materiaal om mee te nemen en wat er aanwezig was, was erg duur.Hij heeft nog een wens om een spreekbeurt hierover te houden in zijn klas.Misschien komt dat nog.Hij heeft veel gezien en was heel blij dat hij naar Corpus is geweest.
MvG.
Cynthia

Toos Vonk, 08-08-2010 11:49 #44
We hebben onze kleinkinderen van 6 en 9 jaar te logeren. Nu is het idee geboren om naar Corpus te gaan. Is het te doen voor een kind van 6 of is dat te jong?

Floor, 07-03-2010 13:27 #43
Ik ben ook naar Corpus geweest, en het was echt superleuk! Het is een echte aanrader voor iedereen! :-)

Carla Schlangen, 14-08-2009 15:46 #42
Ik was op 13 augustus op bezoek bij Corpus. Van te voren gereserveerd op internet, geen probleem. Mijn eerste indruk van het gebouw vond ik prachtig maar je kuint het beter vanaf de snelweg zien dan wanneer je met openbaar vervoer er heen gaat. Entree goed, bij de balie wordt je vriendelijk behandeld. Toen de juffrouw mij vertelde dat het meer een attractiepark was dan een museum werd mijn hele idee van de excursie op een ietwat andere kijk gezet. We konden 2 groepen eerder mee dan wat gepland was. Geluk! De eerste stop bij de knie werd mijn beeld van de excursie al bevestigd dat het niet aan mijn verwachting voldeed. Je kon niet goed zien waar je moest lopen ivm slechte verlichting. Ik vond het zeeeeer kinderachtig verteld en de 3d brillen en de liften brachten een klein beetje effect erbij. Mijn zoon van 14 jaar zei na afloop, een herhaling les van biologie gehad. Eenmaal uit het lijf, bij de restaurant, waren de meeste gangbare broodjes en soep uitverkocht!. 17.00 uur naar beneden en we vonden al snel de weg bij uitgang. De replica van organen deden me denken aan mijn eigen schooltijd van 30 jaar terug. Al met al was ik teleurgesteld en vind ik Corpus meer voor kinderen in de leeftijd van 8 - 12 jaar en als toevoeging aan schooleducatie. Gelukkig bood de stad Leiden een beter gevoel aan onze lange reis vanuit Limburg.

Sissy Gerlings, 13-08-2009 19:04 #41
Bedankt, we hebben vandaag een ontzettend leuke en leerzame dag gehad. Ik was met mijn zoon van 11 jaar vandaag bij jullie. Bij de receptie hoorde ik dat ik had moeten reserveren maar dat was mij niet bekend. Naderhand zag ik dit wel op de site staan, maar als je even vlug naar prijzen/openingstijden en route kijkt, kom je deze tekst niet tegen. We waren heel erg vroeg dus konden we gelukkig om 1100 uur met groep 10 mee. Het is prachtig gemaakt en boeiend met alle effecten. Na de show hebben we 2 uur op de diverse afdelingen rond gelopen, wat ook heel leuk was. Ik kan me voorstellen dat kinderen op een leuke manier meer te weten komen over t leven, voeding en gezondheid. Ik vond de entree behoorlijk hoog, maar als ik dan lees dat dit project 20 miljoen heeft gekost, begrijp ik dat wel en vind ik de prijs dubbel en dwars waard. Ik hoop dat mijn zoon zich meer bewust is geworden hoe belangrijk zijn gezondheid is en dat is niet in geld uit te drukken. Nu hoef ik misschien wat minder over " fruit gezond " te zeuren… Verder nog veel succes gewenst. Groeten uit Helmond.

Bianca, 12-08-2009 11:11 #40
Hee!
Mijn oma wil mij volgende week meenemen naar Corpus. Nu vind ik dat zelf erg leuk, maar vroeg me af of het wel te doen is voor ouderen? Mijn oma is 70, dus vraag me af of het nog iets voor haar is?

Tessa, 06-04-2009 21:52 #39
Hallo Moniek, ik werk op een LVG instelling en daarbinnen is een van de kinderen van 14 jaar er met school heen geweest. ze vond het erg leuk

Moniek Crauwels, 15-03-2009 17:59 #38
Heeft er iemand ervaring om er met personen met een verstandeljke beperking naar toe te gaan?

Nancy Rietveld, 02-03-2009 19:50 #37
Kunt u mij vertellen waarom kinderen pas vanaf 8 jaar welkom zijn. Juist mijn kleindochter van 6 jaar kan niet wachten van spanning om dit museum te mogen bezoeken.

M. J. Holwerda, 11-02-2009 21:43 #36
Afgelopen weekend naar Corpus geweest. Dure entree voor 2 uurtjes vermaak. Wij hadden meer verwacht van de reis door de mens. Je gaat kris kras door het lichaam waardoor naar onze mening je geen compleet beeld krijgt van de mens. We vonden onze reis als roodbloedlichaampje wel leuk maar dat was ook naar een paar minuten over. Het had allemaal wat uitgebreider gekund. Personeel wel vriendelijk in de aankomsthal, we moesten 1,5 uur wachten maar konden naar 5 minuten al aansluiten bij een groep. Personeel tijdens de reis soms wat kort en kwam sacherijnig over.

Ik vind dat er niet heel veel nieuws over de huid is verteld. Ik zal je dan ook aanraden een goed boek te kopen en daar in te lezen hoe en wat. Het is zonde om daar 16,50 voor te betalen!

M. Joosse, 06-11-2008 18:35 #35
Ik ben erg geinteresseerd in de huid. Is deze ook duidelijk nagebouwd? Zodat je dus de verschillende huidlagen en de haarzakjes etc/ goed kunt zien?

H. J. Heddema, 16-10-2008 21:16 #34
Vanmiddag naar Corpus geweest. Een zeer leerzame middag en verrassend educatief met goede voorbeelden. Alles werkte goed en de uitleg via de koptelefoon is prima. Maar het is jammer dat de muziek in de ruimten soms zo hard staat dat je de gesproken tekst via de koptelefoon niet kunt verstaan zelfs als je die op het maximum zet. Voorbeelden zijn in de ruimten van de longen en het hart. Dit is eigenlijk in tegenstelling tot het geen wordt verteld bij de oren, dat je oorproblemen krijgt als je regelmatig naar harde muziek luisterd. Misschien kan de geluidstechnicus hieraan wat doen.

Anoniem, 29-08-2008 19:11 #33
Vandaag naar Corpus geweest. Ik had graag van tevoren iets willen lezen over het museum, maar er waren geen folders. Gelukkig konden we wel zitten en wat eten.
- Mooie filmpjes, maar ik had meer verwacht dat je door verschillende lichaamsdelen heen kon lopen en dat het mooier aangekleed was.
- Het interactieve deel viel vies tegen. Er stonden wat leuke puzzeltjes en quizjes, maar er was niks interactiefs aan.
Het leek mij puur om reclame te maken voor de sponsors.
- De parkeerautomaat waarin je geen briefgeld kan doen.
- Dat je moet omlopen in de parkeergarage.

Jooske Heijsteeg, 14-08-2008 16:18 #32
Goedemiddag,

Afgelopen vrijdag, 17 augustus jl. ben ik met m`n ouders naar Corpus geweest nadat zij hiervan op de hoogte waren gesteld door een zoon van mijn stiefvader. Ik vond het een geweldige ervaring, door het Menselijk Lichaam lopen. Het is ook erg educatief, zeer geschikt dus voor een biologieles op school. :-)
Alleen de koptelefoons werkten niet goed. In de maag en in het harttheater kwam er geen tekst terwijl dat wel zou moeten.
Verder vond ik ook de informatie tijdens de afdaling naar beneden erg interessant.

Kortom het is een heel erg goed idee geweest om het mogelijk te maken om te reizen door het menselijk lichaam, je ziet dan ten minste hoe het lichaam werkt en hoe belangrijk het is om gezond te leven.

Groetjes,

Jooske

Jooske Reactie infoteur, 23-08-2008
@ Jooske, wat leuk dat je een positieve ervaring hebt gehad in Corpus! Inderdaad, ben het met je eens, dat het goed is om meer te beseffen hoe het lichaam werkt en het belang van gezond leven wordt geaccentueerd!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

T. Kappelhof, 12-08-2008 13:58 #31
Goedemiddag, ik ben vorige week bij corpus geweest en vond het zeer de moeite waard! Ik zou graag wat folders meegenomen hebben, maar die waren helaas op. Mijn gegevens heb ik achtergelaten, ik hoop dat het e.e.a. alsnog wordt goegestuurd. Vriendelijke groeten en veel succes verder, maar daar heb ik alle vertrouwen in met deze opzet! Reactie infoteur, 23-08-2008
@ T. Kappelhof, leuk dat Corpus zeer de moeite waard was. Ook ik hoop dat Corpus Experience de folders zal opsturen. Helaas kan ik dit persoonlijk niet doen, daar ik geen medewerker van Corpus ben, maar slechts de schrijfster van dit artikel.
Vriendelijke groeten van Sila (auteur artikel)

Wesley, 08-08-2008 16:56 #30
Gister dagje Amsterdam en daarna door naar het… Corpus Museum! we kwamen een uur van te voren aan in het corpus museum. We werden goed ontvangen en mijn complimenten voor het personeel. Half uur van te voren aanwezig zijn een probleem?:
Het is echt helemaal geen probleem, wij waren er een uur van te voren en je hoefde je echt niet te vervelen. Op elke verdieping staat wel iets: spellen, testen, hometrainers enz. op de begaande grond en de 6e verdieping zijn ook nog restaurants waar je lekker kan eten. Het was dus echt geen probleem om te wachten, er zijn genoeg activiteiten om je bezig te houden. Verder was het zéér interessant en waren er weer geen nadelen.
De koptelefoons werkten goed, de deuren gingen goed open, de liften werkten goed, alles verliep goed. In mijn groep heb ik verder ook niemand met problemen gezien.
Aan het einde van de reis kwam je uit in het restaurant op de 6e verdieping. Schitterend uitzicht, lekker eten, enz. Het was een zéér leuke maar vooral een interessante dag!

Bedankt voor deze mooie/interessante reis door het menselijk lichaam!
Ik heb ervan genoten!
Mvg Wesley :-) Reactie infoteur, 23-08-2008
@ Wesley, Bedankt voor je enthousiaste en positieve reactie! Toch vallen deze complimenten mij persoonlijk eigenlijk niet ten deel, daar ik alleen maar de schrijfster ben van dit artikel (en geen medewerker van Corpus.
Desalniettemin, een hele leuke reactie, bedankt!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Julia, 24-07-2008 22:18 #29
Wij waren van plan om de komende week naar corpus te gaan, maar krijg je korting met een cjp-pas? En als er een dag van tevoren gereserveerd wordt is dat dan ruim op tijd?
Bedankt alvast voor de snelle reactie! :-) Reactie infoteur, 23-08-2008
@ Julia, deze vragen zou ik als jou was voorleggen aan Corpus zelf: www.corpus-experience.nl, zie ook de contactgegevens hierboven in het artikel (ik ben namelijk geen medewerker van Corpus).
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Lisanne, 23-07-2008 20:34 #28
Jammer dat er zo negatieve reacties in staan als mensen die er nog heen willen komen gaan twijfelen vanwege de negatieve reacties. Zo verliezen jullie bezoekers! Heel jammer. Reactie infoteur, 23-08-2008
@ Lisanne, gelukkig zijn er ook mensen met een positieve ervaring en reactie toch? En smaken zullen altijd blijven verschillen. Je kan het nooit echt iedereen even sterk naar de zin maken… en verder kan je ook een beetje pech hebben als bepaalde zaken niet goed werken of stuk zijn, net op de dag van jouw bezoek!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Lisanne, 21-07-2008 11:14 #27
Ik vind het echt tof door het menselijk lichaam te lopen
kom er zeker 1keer in de vakantie heen.
ik vind het ech te gek:-) Reactie infoteur, 21-07-2008
@ Lisanne, heel veel plezier toegewenst met je reis door Corpus, het menselijk lichaam!

Groetjes van Sila (auteur artikel)

Eefke Duijst, 21-07-2008 10:31 #26
Ik heb 3 weken geleden kaarten besteld voor morgen, en betaald. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Hoe laat ik morgen zien dat ik die kaarten beslteld heb? Of moet ik mn naam zeggen bij de kassa en hebben ze ons dan in het archief staan? Moest ik misschien iets uitprinten?
Ik hoop dat iemand mij op tijd kan helpen!

Groeten!:-) Reactie infoteur, 21-07-2008
@ Eefke, voor de zekerheid zou ik van tevoren Corpus hier even over bellen als ik jou was.
Tel 071 75 10 200
Ik weet het namelijk niet helemaal zeker, daar ik geen medewerkster ben van Corpus, maar alleen de schrijfster van het artikel.

Veel plezier gewenst in het menselijk lichaam!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Liam, 20-07-2008 11:40 #25
Ze zeggen dat een kaartje 30 euro kost Reactie infoteur, 21-07-2008
@ Liam, de prijzen staan hierboven in het artikel genoemd onder het kopje Openingstijden/Entree/Nadere gegevens. Zal de entreeprijs hier alsnog even noemen:
Voor volwassen 16,50 euro
Voor kinderen/jongeren tot 14 jaar 14,00 euro
(dus… gelukkig geen 30 zoals jij hebt gehoord)

Groetjes van Sila (auteur artikel)

J. M. G. Stikkers-Spoor, 18-07-2008 14:08 #24
Hoelang tijd mag je in het museum(tentoonstelling) blijven.
Als ik het goed lees is dat 55 min. Als dat zo is vindt ik de prijs wel erg hoog.
Graag uw reactie ivm. met reserveren voor mij en enkele kleinkinderen.
Met vriendelijke groet.

Jopie Stikkers-Spoor Reactie infoteur, 21-07-2008
@ Mw. Jopie Stikkers-Spoor. De reis door de mens is 55 minuten, in de medische infotheek is circa 1 uur. Men kan niet zo lang blijven als men wil, dus relatief wel een beetje duur. Zeker met een aantal kleinkinderen natuurlijk.

Met vriendelijke groet
Sila (auteur artikel)

Jaidy, 13-07-2008 11:26 #23
We hebben betaald voor 3 personen (47euro!) via mastercard.
Nu blijkt dat onze printer kapot is.we zouden er eigenlijk morgen om 10:21 heen gaan.
wat moeten wij nu doen?. mvg. jaidy:-p Reactie infoteur, 13-07-2008
@ Jaidy, Helaas kan ik je hier geen antwoord op geven daar ik geen medewerker van CORPUS ben, maar alleen de schrijfster van het artikel. Je kunt het beste zo snel mogelijk Corpus bellen, denk ik.
Telefoonnummer Corpus 071 - 7510200

Groetjes van Sila

J. E. ter Horst, 02-07-2008 13:41 #22
Kan je Museum Corpus met de museum jaarkaart bezoeken? Reactie infoteur, 09-07-2008
@ J E Ter Horst, zie de reacties hieronder bij Jeanette en Liza
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Lia van Gestel, 06-06-2008 13:24 #21
Gisteren met 8 zussen naar Corpus geweest. Het bezoek is ons wat tegengevallen. Wij hadden van tevoren goed de folder en op de website gekeken en er toch echt wel meer van verwacht.
- je moet een half uur van tevoren aanwezig zijn en er staan maar een paar stoelen om te gaan zitten.
- Soms werkte de koptelefoon niet, dan heb je dat onderdeel echt gemist. Dat was jammer, want het was echt in een ruimte waar hulp aanwezig was. Misschien is het iets om deze personen een reserve setje te geven, zodat ze na dit onderdeel door de deur kunnnen lopen, zodat deze het weer doet.
- het eerste onderdeel vonden we wel leuk en interessant en goed uitgelegd, maar we hadden er toch nog wel iets meer van verwacht. Zeker voor 16.50.
- In het eerste deel zie je dat een kind uitdrijft, maar helaas hebben wij dat niet gezien. Onze begeleidster stond er schijnbaar voor en moest het plateau al weer naar boven "brengen".
- Wij hadden alle ANWB-pasjes bij, moet je de bon uit de ANWB bij hebben. Die hadden we niet, dus ook geen korting. Liever duidelijk erbij vermelden.
- Het tweede gedeelte was echt HELEMAAL NIETS. Bijn alle attracties waren kapot. Hier hebben we echt niets aan gehad, alleen maar frustraties.

Al met al een mooi initiatief, maar er moet nog heel wat veranderd of uitgebreid worden, anders zal het niet lang bestaan. Reactie infoteur, 09-07-2008
@ Hai Lia, wat jammer dat het zo tegenviel. Hopelijk veranderen ze dit nog inderdaad, zoals je zelf al zegt.
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Loes Thijssen, 01-06-2008 00:14 #20
Vandaag zaterdag 31 mei 2008 naar corpus geweest, in 1 woord WAARDELOOS, bij binnenkomst na een lange reis met trein en bus verwacht je een gezellige ruimte, maar daar binnen is het wachten tot er een groep wordt opgeroepen, en dan maar hopen dat je een plekje vrij is voor ons viertjes om te kunnen zitten voor een drankje, te weinig zit plaatsen. Half uur van te voren aanwezig zijn, is echt niet nodig, waarvoor? Dan nog uitloop van een half uur, voor we aan de beurt waren 5 kwartier verder, dan verwacht je en prachtige wandeling door het menselijk lichaam, maar niets van dat, je komt boven in het pik donker, je weet echt niet wat je te wachten staat, was het dat? Echter allen wat films die we te zien kregen, liften die moeilijk doen, deuren die niet open gaan, wat nu, . na een tijdje de helft van de groep verdwenen naar nooduitgang? Angst… JA… Nee… totaal niet wat we verwacht hadden, en zeker niet goed georganiseerd. Mensen met angsten voor liften en donker niet aan te raden. Jammer maar er klopte echt niets van, geen excuses na afloop voor de ongemakken, na de angstige momenten van deze rit, je zou er een hartaanval van krijgen, ik was blij, maar de gehele groep was blij weer beneden te zijn, voor ons geen schoonheidsprijs, en ik heb er totaal niets van opgestoken, Helaas. Misschien zou een excuses na afloop al wat goed gemaakt hebben voor al deze ongemakken, nee dus… ik kan nog wel meer mailen wat niet klopte… maar ach… ze doen hun best! Maar ons zien ze er niet meer.zonde van het geld dat wel… maar ook dat… ach… er zijn ergere dingen, we zijn gelukkig gezond! succes verder.en wie weet vinden anderen het heel leuk en fantastisch… veel plezier voor de velen die volgen. Loes Thijssen uit Malden. Reactie infoteur, 09-07-2008
@ Loes, wat zonde he, dat het zo verliep in Corpus! Hopelijk zijn dit startproblemen of 'kinderschoenen-fouten' en lossen ze dit binnenkort op, zodat het allemaal soepeler verloopt!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

L. Gobind, 07-05-2008 09:05 #19
Ik vind het heel leuk om een keer een bezoek te brengen!

Sila (infoteur), 24-04-2008 00:08 #18
@ Jose, ik weet het niet helemaal zeker, maar ik geloof dat Corpus op hun website (zie hierboven, onderaan artikel) ook Engelse teksten heeft. Een tip: je kunt deze tekst ook kopieren en plakken in Google.translate, waarvan dan een vertaling in het Engels kan worden gemaakt (steenkolen Engels, dat wel… maar toch!)
Succes ermee.
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Jose, 17-04-2008 13:50 #17
Is de tekst over het museum corpus van de site ook in het Engels te verkrijgen? En waar?

Zlatan, 16-04-2008 10:52 #16
Goed artikel.! Dit heeft me wel warm gemaakt om even een keer te gaan kijken. Bedankt! Reactie infoteur, 17-04-2008
@ Zlatan, heel graag gedaan hoor :>), geen dank. Het was een leuk artikel om te schrijven. Leuk dat het je warm maakt om te gaan!

Een mooie experience en reis door Corpus toegewenst!
Bedankt voor je reactie,
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Jeannette Huijgen, 14-04-2008 16:44 #15
Inmiddels weet ik dat er geen korting is voor museumjaarkaarthouders!
Het museum is geweldig! Maar… hier en daar markeert er nog wel wat aan.
1. Je moet een half uur vantevoren aanwezig zijn…! Maar waarom?
2. In de hal staan niet genoeg stoelen en zeker voor de mensen die slecht ter been zijn is dat AFZIEN!
3. Het is niet VERBODEN werd mij gezegd voor kinderen onder de 8 jaar maar wordt aan de ouders overgelaten of het kind het aan kan, want het kan beangstigend zijn.
4. Je gaat in groepjes door het museum.Over elk onderdeel van het lichaam wordt met licht en via je koptelefoon info. gegeven. Na die info. gaat ergens een deur open of de lift verplaatst zich naar het volgende. Op individuele basis zou dat niet mogelijk zijn.
5. Wij hadden de boeking om 15.00 uur. Dan denk je meteen aan de beurt te zijn na je wachttijd van een half uur.
Maar niets is minder waar. 's Morgens was er een brandoefening en daardoor was alles erg uitgelopen. Nergens stond dat vermeld en dat werd ons om 14.30 uur en daarna ook niet meegedeeld. Mijn man had het eigenlijk al gehad!
Maar weer naar de balie… Eerst voor een stoel (Hadden ze niet!… Er wordt ook vergaderruimte aangeboden… Is dat staande vergaderen?) Hoelang moesten we nog wachten? Ons programma zou in de war lopen.
Gelukkig kon ik nu een meedenkend dame aanspreken en zij zorgde ervoor dat we binnen 5 minuten ons bij een groepje konden aansluiten. ALLE LOF VOOR DEZE JONGEDAME!
Ooit zal ik zeker in dit museum terugkeren… maar dan moet alles wel beter draaien… 16,50 euro is niet niks. Gelukkig kregen we 6 euro korting vanwege de AANLOOPTIJD. Dat heeft een verzachtende werking. Reactie infoteur, 17-04-2008
@ Jeanette, hartelijk bedankt voor je uitgebreide verslag. Een mooie aanvulling op het artikel. Jammer dat het allemaal nog niet gesmeerd liep (startproblemen?). Wel fijn dat het ondanks alles toch geweldig was!

Bedankt voor je reactie, heel fijn!
Groetjes van Sila

Jeannette Huijgen, 08-04-2008 15:10 #14
Ik wil weten of museumjaarkaarthouders korting kunnen krijgen op de toegang?
Het is voor een gezin een hele uitgave. Zelf kun je je kijktijd niet bepalen… Dat wordt bepaald! In elk ander museum mag je evt. langere tijd doorbrengen! Reactie infoteur, 09-04-2008
@ Helaas hetzelfde antwoord als bij Liza (reactie hieronder) die met dezelfde vraag kwam, ik weet het niet. Je kunt dit informeren bij Corpus zelf. De contactgegevens staan onderaan het artikel.
Succes ermee!
Groeten van Sila (auteur artikel)

Len van Uuden, 05-04-2008 11:15 #13
Mijn familie kan vandaag niet naar CORPUS, omdat mijn zusje niet mee kan, die is namelijk 6 jaar oud. Ik vindt het gek dat iemand onder de 8 niet mee kan. wat is de verklaring daarvoor? En kan het ook niet als er begeleiding van 2 ouders en 4 kinderen boven de 12 is? ik hoop op een reactie. ( of een uitzondering!):-)

Met vriendelije groet, Len van Uuden Reactie infoteur, 09-04-2008
@Len, ik kan me voorstellen dat het jammer en ook een beetje raar is dat je 6-jarige zusje niet mee kan. Ik weet ook niet wat de reden is hiervoor. Je kunt deze vraag het beste stellen aan Corpus zelf. Ik ben alleen maar de schrijfster van dit artikel en geen medewerker van Corpus. Het telefoonnummer, emailadres en de website van Corpus staan onder contactgegevens onderaan het artikel.

Hopelijk kunnen ze daar je vraag beantwoorden en uitleggen waarom dit zo is.
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Karla van der Marel, 02-04-2008 23:10 #12
Reizen door het lichaam dat willen ik en de kinderen van groep 4 heel graag. Maar wat lees ik nu tot mijn schrik dat je 8 jaar of ouder moet zijn. Een van de kinderen uit mijn klas is al in uw museum geweest en vond dit geweldig. Nu wil iedereen, maar nog niet iedereen is 8 jaar. Bestaat er toch een mogelijkheid dat wij uw museum kunnen bezoeken.
Dit zal dan natuuurlijk onder begeleiding gebeuren. Want wat is een corpus als er geen jonge cellen worden toegelaten! Met vriendelijk groet en in afwachting op uw reactie,
Karla v.d. Marel (cactus) Reactie infoteur, 04-04-2008
@ Karla, helaas ben ik slechts de schrijfster van dit artikel en geen medewerker van Corpus, dus kan ik geen antwoord geven op deze vraag. Het telefoonnummer van Corpus staat onder in het artikel, evenals het emailadres en de website, waar deze vraag voorgelegd kan worden. Ik vrees het ergste, maar wie niet waagt, wie niet wint, toch?

Hopelijk gaat het lukken!
Groet van Sila (auteur artikel)

Robert Anes, 01-04-2008 04:30 #11
Mijn vrouw en ik wonen al meer dan 50 jaar in Canada. Emigreerden in '55: we waren net getrouwd. Nu zijn we grootouders. In de krant van Brantford Ontario (waar we wonen) stond op Zaterdag 29 Maart een halve pagina over Corpus Museum met foto's. In Mei komen wij naar Nederland voor drie weken, en willen dit graag zien. Reactie infoteur, 04-04-2008
@ Robert Anes, wat leuk dat Corpus zelfs in Canada aandacht krijgt! Een prachtige gelegenheid om tijdens het bezoek aan Nederland naar toe te gaan. Misschien ten overvloede, maar Corpus kan alleen bezocht worden na reservering (ticket on line bestelbaar). Hopelijk denken jullie hier op tijd aan!

Ik wens jullie een prettig verblijf in Nederland en een mooie reis door het lichaam in Corpus toe!
Bedankt voor de reactie,
Groeten van Sila (auteur artikel)

Karin, 26-03-2008 15:17 #10
Ik probeer al verschillende keren telefonisch een afspraak te maken. helaas wordt er niet opgenomen. Kan het zo zijn dat Corpus op woensdagmiddag dicht is?
Groet van Karin Reactie infoteur, 28-03-2008
@Karin, Corpus is dagelijks geopend. Hopelijk is het je inmiddels gelukt om Corpus telefonisch te bereiken.
Groet van Sila

Liza, 24-03-2008 13:51 #9
Is het gratis met de museumjaarkaart?:-) Reactie infoteur, 25-03-2008
@Liza, dit zou ik niet weten. Je kunt dit informeren bij Corpus zelf, zie www.corpusexperience.nl
Groet van Sila (auteur artikel)

Kelly, 24-03-2008 09:08 #8
Ik ga vandaag naar Corpus!
lijkt me echt gaaf en leuk:-)
Ik wil er zeker nog heel veel keer naartoe!

groetjes, Kelly:-p Reactie infoteur, 25-03-2008
@Kelly, hopelijk had je gereserveerd, ben je ondertussen in Corpus geweest en was het zo gaaf en leuk als je dacht!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Harry Bluekens, 23-03-2008 18:21 #7
Ik heb juist 5 gasten uit Engeland over en met dit slechte weer leek mij een bezoek aan museum Corpus een mooi alternatief maar nu lees ik op uw site dat u t/m 31 maart "gevuld" bent. Jammer hoeveel gasten kan dit Lichaam eigenlijk bevatten? Reactie infoteur, 25-03-2008
@Harry, wat jammer he? Zou zo'n leuk uitje zijn geweest met buitenlandse gasten. Corpus werkt met een tijdslot en er gaan iedere keer kleine groepjes naar binnen. De verdere details hierover kun je vinden op de website van Corpus zelf www.corpusexperience.nl
Groet van Sila (auteur artikel)

Sophy, 21-03-2008 08:13 #6
Klinkt super ga er vandaag heen! maar kan je ok zonder rondleiding? want dat is meestal wat saai Reactie infoteur, 25-03-2008
@Sophy, zoals in het artikel staat, krijg je een walkman mee (en een 3d bril).
Veel plezier in Corpus!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Sila (infoteur), 20-03-2008 15:05 #5
@ Nogmaals Reactie op de opmerking van C.Snijders: de bereikbaarheid van Corpus per openbaar vervoer (en routebeschrijving per auto) is inmiddels toegevoegd.

Groet van Sila (auteur artikel)

Ron van Giesen, 18-03-2008 18:26 #4
Goed artikel, we gaan zeker een bezoek brengen. Reactie infoteur, 19-03-2008
@ Ron, bedankt voor je positieve reactie en een boeiende reis door Corpus gewenst!

Groetjes van Sila (auteur artikel)

Christy, 17-03-2008 16:55 #3
Ik wilde al naar Corpus, maar na het lezen van dit enthousiasmerende artikel helemaal :-)
Goed geschreven en boeiende illustraties!

Groetjes
Christy Reactie infoteur, 18-03-2008
@ Christy, wat een spannend en prachtig idee he, dat Corpus Belevingscentrum. Knap dat Henri Remmers dat bedacht heeft. Op 20 maart zullen we de opening beleven.

Veel plezier in Corpus!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Marion Voerman, 16-03-2008 14:20 #2
Lijkt me heel erg leuk en leerzaam, maar… zijn jullie met de paasdagen ook geopend? Reactie infoteur, 16-03-2008
@ Marion, ik ben slechts de schrijfster van het artikel, dus dit kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik denk het wel, want Corpus opent niet voor niks op 20 maart. Ik heb de contactgegevens toegevoegd in het artikel, zodat je je vraag telefonisch of per email aan Corpusexperience zelf kunt voorleggen.

Veel plezier gewenst in Corpus!
Groeten van Sila (auteur artikel)

C. Snijders, 15-03-2008 15:47 #1
Het is zeer duidelijk en overzichtelijk maar ik mis toch informatie over Bereikbaarheid via openbaar vervoer.
Niet iedereen beschikt nog over een auto. Reactie infoteur, 16-03-2008
@ Beste C. Snijders, in het artikel is ook niet expliciet informatie over de bereikbaarheid per auto gegeven. Dat de A-44 bij Leiden genoemd is, komt alleen omdat het reusachtige gebouw langs deze weg staat te pronken.

Misschien is het wel een goed idee om voor de volledigheid de route/bereikbaarheid voor zowel auto als openbaar vervoer er binnenkort bij te zetten.

Bedankt voor de reactie.
Groeten van Sila (auteur artikel)

Infoteur: Sila
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Reacties: 48
Schrijf mee!