InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Attractiepark Slagharen en Aqua Mexicana

Attractiepark Slagharen en Aqua Mexicana

Attractiepark Slagharen en Aqua Mexicana Slagharen is een vakantiepark en attractiepark ineen. Het begon als Ponypark Slagharen dat is uitgegroeid tot een groot familiepark met vele attracties en diverse accommodaties om te verblijven. Het Ponypark is omgedoopt tot Attractiepark Slagharen. Het park voert regelmatig vernieuwingen door en in 2015 opent een waterpark met de naam Aqua Mexicana. Er zijn supersliders, reuze waterglijbanen met mooie namen als Yuka Time en Magic One, en er staat een monorail en achtbaan. Het park dat is opgericht door Henk Bemboon, kent meer dan 30 attracties en trekt vele duizenden bezoekers per jaar.

Attractiepark Slagharen

Henk Bemboom

Attractiepark Slagharen werd in 1963 als Ponypark Slagharen opgericht door Henk Bemboom. Hij begon met het verhuren van huisjes met een pony erbij. Onder zijn leiding groeide Ponypark Slagharen uit tot een groot recreatiebedrijf dat het plezier van de gast voorop stelt. Bemboom overleed in 2014 op 93-jarige leeftijd.

Van Ponypark Slagharen naar Attractiepark Slagharen

Het Ponypark is in de loop van de jaren omgedoopt tot Attractiepark Slagharen en het is niet meer dat bij elk huisje een pony staat. Er kan nog wel pony worden gereden in het park, bij de Indian Pony Ride. Kinderen mogen op de pony en de paarden mogen worden geaaid. Die paarden worden ingezet bij de parade en de Wild Western Show. Ook zijn er op de Slagharen Ranch nog altijd huisjes te boeken met een eigen pony.

Monorail en Achtbaan

Slagharen kent vele attracties die het al jaren goed doen. De monorail, het reuzenrad, de achtbaan, enorme zweefmolen, overdekte speeltuin, Free fall en de Eagle, verschillende soorten en maten draaimolens, 4D bioscoop, enorme schommelboot, verkeerstuin, kabelbaan, sky tower en glijbanen. En nog meer. Nieuw is het waterpark Aqua Mexicana, dat in 2015 opent.

Bron: Attractiepark SlagharenBron: Attractiepark Slagharen

Aqua Mexicana

In mei 2015 gaat in Attractiepark Slagharen een groot Waterpark in Mexicaanse sferen open. Het waterpark heeft een oppervlakte van 5.200 m².
Het watercomplex is een wir war van grote glijbanen die tezamen een lengte hebben van 546 meter. Er zijn ‘gewone’ glijbanen en superslides met speciale effecten er omheen en 3D animaties. In Aqua Mexicana is ook een bubbelbad voor 70 personen, het grootste bubbelbad van Nederland. Bij het bubbelbad ligt een waterval en staan palmbomen en verder zijn er waterspeeltoestellen, zwembad, peuterbad, restaurant en een winkel voor bad- en zwemspullen.
Een deel van Aqua Mexicana is overdekt en een deel is in de open lucht. In totaal is het waterpark zo groot als vijf Olympische zwembaden. Het waterpark is het hele jaar open.

Superslides

Voor de waterratten zijn er drie superslides, drie enorme waterglijbanen met extra attracties. In totaal zijn er tien waterglijbanen te vinden in Aqua Mexicana, waarvan de hoogste glijbaan 12 meter hoog is.
Er is een enorme glijbaan waar je wedstrijdjes kunt doen wie het snelste beneden is. Het is de YkaTime, die met speciale licht- en geluidseffecten de tijden van de glijders bijhoudt. De YukaTime is de hoogste glijbaan van het park; dit is de baan van 12 meter hoog.

Magic One

De Magic Cone is een spannende glijbaan, waar je met een tweepersoons bootje vanaf gaat en via 3D projectie spannende avonturen beleeft. Je kunt zelfs onverwacht een waterval tegenkomen.
De MexiMaya is een glijbaan van 9 meter hoog waar je met drie of vier personen tegelijk in een band naar beneden kunt glijden.
De zeven overige glijbanen hebben tezamen een lengte van 200 meter en bieden volop variatie en waterplezier.

Adres
Zwarte Dijk 37,
7776 PB Slagharen

De Attracties

AttractieThrillfactor max 10Minimale lengte van bezoekerType Attractie
Free Fall9140 cmOpenlucht
Thunder Loop8130Openlucht
Enterprise7130Openlucht
Ripsaw Falls7120Openluht met water
Mine Train6110Openlucht
Tomahawk6120Openlucht
Apollo5120Openlucht
The Eagle5110Deels overdekt
The Pirate5120Overdekt
Wild West Adventure4-Overdekt met water
Fogg's Trouble3105Openlucht
Expedition Nautilus390Openlucht met water
Indian Pony Ride385Openlucht
Gallopers3-Deels overdekt
Jumbo3-Overdekt
The Big Wheel3-Deels overdekt
El Teatro3-Overdekt
De Kabelbaan3100Openlucht
Sky Tower3-Overdekt
Mountain Slide3120Openlucht
Magic Bikes2100Openlucht
Phileas Fun House2-Overdekt
Old Timers2-Deels overdekt
Chuck Wagon2-Deels overdekt
Loggers Slide285Openlucht
Rosies Teaparty2-Overdekt
Convoy Race2-Overdekt
Merry Go Mad2-Overdekt
Monorail2-Deels overdekt
The Passepartout Explorer195Deels overdekt
Randys Water Splash1-

Legenda
A. Attractiepark Slagharen Recreatiecentrum
B. Flying Cloud
C. Sittingbullsaloon
D. Clubhuis De Counter
E. Thunder Loop
F. Wild West Adventure
G. Tomahawk
H. Parkeren
I. Vakantiehuisjes
J. Wigwams
Gerelateerde artikelen
Attractiepark Slagharen; de geschiedenis van een pretparkAttractiepark Slagharen; de geschiedenis van een pretparkOntdek de geschiedenis van Attractiepark Slagharen en Shetland Ponypark Slagharen, een pretpark in de Nederlandse gemeen…
Ponyparkcity en attractiepark SlagharenPonyparkcity en attractiepark SlagharenPonypark Slagharen, ponyparkcity. Ponyparkcity werkt nauw samen met Attractiepark Slagharen. Het ligt in de gemeente Ove…
Attractieparken met een entreeprijs onder de 25 euroHet bezoeken van een attractiepark is een leuk dagje uit voor jong en oud. Bij verschillende attractieparken zijn er mog…
Pretparken in NederlandPretparken in NederlandIn Nederland zijn verschillende grote pretparken te vinden. Ideaal voor een dagje uit, maar ook leuk voor een weekendje…
Op vakantie bij een attractieparkEen vakantie bij of zelfs op een attractiepark is voor zowel jong als oud een leuke ervaring. U staat op en kunt eventue…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Slagharen logo
  • http://slagharen.com/waterpark geraadpleegd op 9 februari 2015
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Slagharen geraadpleegd op 9 februari 2015
  • Afbeelding bron 1: Attractiepark Slagharen

Reageer op het artikel "Attractiepark Slagharen en Aqua Mexicana"

Infoteur: Sjaanfanameland
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!