InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Waterparken in Nederland en net over de grens

Waterparken in Nederland en net over de grens

Waterparken in Nederland en net over de grens Een waterpark is een pretpark met op water gebaseerde attracties. Denk hierbij aan waterglijbanen, stroomversnellingen en wildwaterbanen. Je zou denken dat je hier een eind voor moet rijden, maar niets is minder waar. Je hebt genoeg grote waterparken in Nederland of net over de grens. Veel waterplezier!

Waterparken in Nederland

Bron: Jarmoluk / PixabayBron: Jarmoluk / Pixabay

Waterspeelpark Splesj in Hoeven

Waterspeelpark Splesj is onderdeel van camping Molecaten Park Bosbad Hoeven. Het heeft vele spectaculaire glijbanen, zoals: De Sidwinder, Kamikaze, Anaconda en de Super Crater. Deze glijbanen beschikken over vele trechters en waterbanen! In het familiebad staat een groot kasteel, boosterglijbaan en slot Hoevenstein met glijbaan en klimnetten. Ook heeft het waterpark een 50 meter-bad en een duikbassin met hoge duikplank. Bij het zwembad is een grote ligweide met veel picknickplaatsen. Je kunt Splesj bezoeken van april tot september.
  • Openingstijden: 25 april t/m 30 juni dagelijks van 10.00 - 18.00 uur. 1 juli t/m 31 augustus dagelijks van 10.00 - 19.00 uur
  • Tarieven: Vanaf 2 jaar 14,00 per persoon

Waterpark Aqua Mexicana in Slagharen

Het nieuwe waterpark Aqua Mexicana, onderdeel van attractiepark Slagharen, is in mei 2015 geopend. Het waterpark is 5200 m2 groot en heeft diverse waterattracties, zowel binnen als buiten. Er zijn 10 glijbanen, waarvan 3 met special effects, geluid en 3D animaties. Het grootste bubbelbad van Nederland heeft plaats voor 70 personen. Met mooi weer kun je heerlijk buiten zwemmen op de waterspeelplaatsen en bootjesglijbanen.
  • Openingstijden: Dagelijks van 10:00 tot 21:00 uur .
  • Tarieven: Een ticket voor Aqua Mexicana kan voor 7,- bijgekocht worden.

Aquaventura Slidepark in Hellendoorn

Het nieuwe Aquaventura Slidepark (5000m2) is in juni 2013 geopend en is het grootste outdoor slidepark in heel Nederland. Het beschikt over elf waterglijbanen. Je hebt steile en donkere glijbanen en banen waar je met een rubberen band vanaf moet, alleen of met zijn tweeën. De namen van de glijbanen zijn bedacht door de gasten en bezoekers. Ook zijn er spannende shows te zien met duik- en sprongstunts. Je moet wel een combiticket kopen om gebruik te kunnen maken van het Slidepark. Alleen bezoekers van avonturenpark Hellendoorn kunnen een ticket kopen. Er zijn kluisjes aanwezig op het park en er is tevens badkleding te huur of te koop.
  • Openingstijden: Openingstijden van het Slidepark kunnen gedurende de dag aangepast worden.
  • Tarieven: 25,50 per persoon per dag. (Inclusief dagticket Avonturenpark)

Tikibad in Wassenaar

Het Tikibad is het grootste overdekte glijbanenparadijs van de Benelux.
Bron: Duchesssa / RgbstockBron: Duchesssa / Rgbstock
Het park beschikt over twaalf glijbanen. Voor een rustige glijbaan ga je met een rubberen band de Lazy river op. Als je van snelheid houdt ga je van de Cycloon of de Tyfoon af. Je kunt snelheden bereiken van 60 tot 70 km per uur. De Moonlight en de Starfright leiden je door donkere tunnels zittend in een rubberen band. Behalve de glijbanen is er ook nog een golfslagbad. Ook is er een buitenbad met ligweide aanwezig.
  • Tarieven: Attractiepark inclusief onbeperkt Tikibad: 27,00 per persoon. Zomeravondkaart: 17 per persoon.

Aquapark Splash Hellevoetsluis

Aquapark Splash is het enige open water speelpark van 1200m2 in Nederland. Het is een grote speeltuin op het water aan het strand. Het bestaat uit allerlei speeltoestellen op het water, zoals de Swing, de Rocker of de Bouncer. De ouders kunnen genieten van een hapje of drankje in een van de strandpaviljoens.
  • Openingstijden: 1 juni tot en met 30 September. Dagelijks geopend van 10:00 tot 20:00 uur.
  • Tarieven: De toegangsprijs is 4,00 per persoon per uur.

Waterparken in België

Aqualibi in Waver

Aqualibi is een onderdeel van pretpark Walibi en is een overdekt zwemparadijs. Aqualibi heeft zes verschillende glijbanen, waaronder ook twee glijbanen met rubberen banden. Ook is er een wildwaterbaan en een ministrand voor de kleinsten. Breng een bezoekje aan het Amazonewoud, ga door tropische stortbuien, watervallen en draaikolken.. Ga ook over de Wilde Colorado rivier of als je tot rust wilt komen in de Laguna Verde, een verwarmd bad van 36 graden!
Ook is er een jacuzzi en een solarium aanwezig.
  • Tarieven: Kinderen van 120 cm tot 140 cm: 15 per persoon. Volwassenen en kinderen vanaf 140 cm: 19 per persoon.

Oceade In Brussel

Oceade is een waterpretattractie in Brussel, met een openlucht- en overdekte zone. Het beschikt over veertien glijbanen, waaronder de Hurricane of de Anaconda, een familieglijbaan met een breedte van 2,1 meter. De Cameleon is een interactieve glijbaan waarbij je zelf kunt kiezen welke kleur je afdaling wordt. Océade beschikt over het grootste golfslagbad van België met verschillende types golven. Ook is er waterspeeltuin van 160 m2 groot. Bij Oceade heerst constant dezelfde temperatuur van 29 graden Celsius.
  • Tarieven: Kinderen tussen 1m15 en 1m30: 17,00 per persoon per dag. Volwassenen: 20,00 per persoon per dag

Waterparken in Duitsland

Aquapark in Oberhausen

Aquapark is een subtropisch zwembad met een interieur geïnspireerd door het uitzicht van een dichtstbijzijnde koolmijn. De grote glazen koepel, in het midden van het park, heeft verschillende lichteffecten en overdag kan de koepel geopend worden zodat er optimaal van de zon genoten kan worden. Het zwembad beschikt over vele glijbanen, waaronder Europa's langste X-Tube en een 100 meter lange blackholeglijbaan die uitkomt in een mijnomgeving. Er is tevens een vrijetijdszwembad, kinderbad, buitenbad en wedstrijdbad. Ook is er een groot terras voor de ontspanning.
  • Tarieven: Dagkaart : Kinderen 6,50 euro per persoon. Volwassenen: 8,50 euro per persoon.

Ben ik er nog een vergeten? Laat het dan weten, zodat we het lijstje compleet kunnen maken!
( Alle genoemde tarieven en openingstijden onder voorbehoud. )

Lees verder

© 2013 - 2017 Heleen86, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Mooie en leuke zwembaden in NederlandWij Nederlanders zijn gek op zwemmen. De glijbanen kunnen niet lang en spannend genoeg zijn, de duikplanken niet hoog ge…
Wat kun u allemaal doen op ZakynthosWat kun u allemaal doen op ZakynthosBuitenom heerlijk zwemmen aan een van de vele stranden en genieten van de zon en lekker eten is er nog veel meer te bele…
Attractiepark Slagharen en Aqua MexicanaAttractiepark Slagharen en Aqua MexicanaSlagharen is een vakantiepark en attractiepark ineen. Het begon als Ponypark Slagharen dat is uitgegroeid tot een groot…
Zwemmen in Utrecht: overdekte en openluchtzwembadenZwemmen in Utrecht: overdekte en openluchtzwembadenZwemmen in Utrecht is mogelijk in overdekte en openluchtzwembaden. Er zijn een aantal gewone zwembaden in Utrecht en een…
De beste zwembaden volgens Landal GreenparksDe beste zwembaden volgens Landal GreenparksEén van de meest gedane activiteiten op vakantie is zwemmen. Veel hotels, vakantieparken en campings beschikken over een…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Waterparken in Nederland en net over de grens"

Infoteur: Heleen86
Laatste update: 20-02-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!